NameGil Cordero, Eloy
DepartmentAdministración de Empresas y Marketing
Knowledge areaComercialización e Investigación de Mercados
Professional categoryProfesor Sustituto Interino
E-mailRequest
       
  • No. publications

    13

  • No. visits

    2122

  • No. downloads

    2144


 

Chapter of Book
Icon

Elementos del mix de comunicación: Innovación docente aplicada a la asignatura de Introducción al Marketing

Porlán Ariza, Rafael; Navarro-Medina, Elisa; Villarejo Ramos, Ángel Francisco; Gil Cordero, Eloy (Editorial Universidad de Sevilla, 2022-01-01)
La innovación docente forma parte de la evolución del profesorado y como tal, se aplica en esta comunicación que forma ...
Article
Icon

Premium Private Label strategies: social networks and traditional perspectives

Gil Cordero, Eloy; Rondán Cataluña, Francisco Javier; Rey Moreno, Manuel (Elsevier, 2021-01-01)
tThe main aim of this work is to analyze Premium Private Labels (PPL) in the food sector. To do so, we haveobtained data ...
Article
Icon

Performance of retail stores at airports and their role in boosting traveler satisfaction and willingness to repurchase

Han, Heesup; Quan, Wei; Gil Cordero, Eloy; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro; Yu, Jongsik (MDPI, 2021-01-01)
Despite its criticality for airport business, duty-free shopping at the retail stores of airports has received scant ...
Article
Icon

Researching COVID-19 tracing app acceptance: incorporating theory from the technological acceptance model

Velicia Martín, Félix Antonio; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro; Gil Cordero, Eloy; Palos Sánchez, Pedro Ramiro (2021-01-01)
Background: The expansion of the coronavirus pandemic and the extraordinary confinement measures imposed by governments ...
Article
Icon

Intention to take COVID-19 vaccine as a precondition for international travel: application of extended norm-activation model

Radic, Aleksandar; Koo, Bonhak; Gil Cordero, Eloy; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro; Han, Heesup (MDPI, 2021-01-01)
The COVID-19 pandemic is a serious threat to human health, the global economy, and the social fabrics of contemporary ...
Article
Icon

Measuring behavioural intention through the use of greenwashing: a study of the mediating effects and variables involved

Gil Cordero, Eloy; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro; Cepeda Carrión, Ignacio Francisco; Ortega Gutiérrez, Jaime (MDPI, 2021-01-01)
The work aims to achieve a better understanding of firms’ green strategy, and specifically, in the false green strategy ...
Presentation
Icon

El Greenwashing o como destapar estrategias comerciales de ventas falsas que se apoyan en una filosofía "verde"

Ortega Gutiérrez, Jaime; Gil Cordero, Eloy; Cepeda Carrión, Ignacio Francisco; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro (Instituto Politécnico de Bragança, 2020-01-01)
En nuestro trabajo partimos del estudio de la forma en que las empresas utilizan el Green Marketing en su estrategia ...
Article
Icon

Private label and macroeconomic indexes: an artificial neural networks application

Gil Cordero, Eloy; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro (MDPI, 2020-01-01)
Retail companies operate with a private label assortment of 40–45% of their total assortment, which has led to a significant ...
Article
Icon

Cryptocurrencies as a financial tool: acceptance factors

Gil Cordero, Eloy; Cabrera-Sánchez, Juan-Pedro; Arrás Cortés, Manuel Jesús (MDPI, 2020-01-01)
Cryptocurrencies are a new form of digital asset that operate through blockchain technology and whose purpose is to be ...
Final Degree Project
Icon

Índices macroeconómicos vs. volumen y valor de marca distribuidor en el contexto de Europa y EE.UU.

Gil Cordero, Eloy; Sigüenza Morales, Daniel (2019-01-01)
Esta investigación aborda el estudio de la relación existente entre varios indicadores macroeconómicos con la marca ...
Final Degree Project
Icon

Plan de marketing para la creación de una marca propia de telecomunicaciones a nivel local

Gil Cordero, Eloy; Núñez Solís, Juan Antonio (2019-01-01)
Trabajo de fin de Grado (TFG) consistente en la realización de un plan de marketing basándose en la revisión bibliográfica, ...
PhD Thesis
Icon

Análisis de la marca de distribuidor en el entorno online y offline

Rondán Cataluña, Francisco Javier; Rey Moreno, Manuel; Gil Cordero, Eloy (2017-06-05)
En el presente trabajo se estudia la marca de distribuidor desde varios puntos de vista. En primer lugar, investigando el ...
Article
Icon

Influence of macroeconomic indices on European private labels

Gil Cordero, Eloy; Rondán Cataluña, Francisco Javier; Rey Moreno, Manuel (Vilnius Gediminas Technical University Press, 2016-01-01)
In this study, we have analysed the impact and evolution of some of the most important macroeconomic indices on market ...