Data

NameMoreno Morilla, Celia
DepartmentMétodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Knowledge areaMétodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Professional categoryTalento Doctores (PID Junta Andalucía)
E-mailRequest
       

  Statistics

  • Items

    12

  • Visits

    3022

  • Downloads

    2887

  Publications

 

Article
Icon

Career Exploration as Social and Emotional Learning: A Collaborative Ethnography with Spanish Children from Low-Income Contexts

Romero Rodríguez, Soledad; Moreno Morilla, Celia; Muñoz Villaraviz, David; Resurrección Pérez, Marina (MDPI, 2021-08-15)
Children’s career exploration is a critical aspect of career development. Through it, children explore the interplay between ...
Article
Icon

La construcción de las identidades culturales en niñas y niños migrantes: Un enfoque desde la etnografía colaborativa

Romero Rodríguez, Soledad; Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo (Universidad de Murcia, 2021-01-01)
La construcción de las identidades culturales en niñas y niños migrantes requiere de un conocimiento profundo de las ...
Article
Icon

Analysis of Different Views and Conceptualizations of the Literacy Practices of Pupils, Families, and Teachers in Costa Rican Primary Education

Guzmán Simón, Fernando; Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo (Routledge, 2018-01-01)
This article is based on a socio-cultural discourse model of literacy, whereby literacy events are regarded as being ...
Article
Icon

La alfabetización en Educación Infantil como práctica social en zonas en riesgo de exclusión social

García Jiménez, Eduardo; Guzmán Simón, Fernando; Moreno Morilla, Celia (Universidad de Castilla-La Mancha, 2018-01-01)
La alfabetización en espacios urbanos en los que concurren situaciones estructurales de pobreza y marginación social ...
Article
Icon

Literacy practices of primary education children in Andalusia (Spain): a family-based perspective

Guzmán Simón, Fernando; Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo (Oxford Carfax Pub. Co., 2018-01-01)
Primary school children develop literacy practices in various domains and situations in everyday life. This study focused ...
Article
Icon

La alfabetización como práctica social en Educación Infantil: un estudio de casos en zonas en riesgo de exclusión social

García Jiménez, Eduardo; Guzmán Simón, Fernando; Moreno Morilla, Celia (Universidad de Castilla-La Mancha: Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil (CEPLI), 2018-01-01)
Literacy in urban spaces where there are structural situations of poverty and social exclusion requires an in-depth knowledge ...
Article
Icon

Analysis of different views and conceptualizations of the literacy practices of pupils, families, and teachers in Costa Rican Primary Education

Guzmán Simón, Fernando; Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo (Routledge, 2018-01-01)
This article is based on a socio-cultural discourse model of literacy, whereby literacy events are regarded as being ...
Article
Icon

Los Hábitos de Lectura y Escritura en los Estudiantes de Educación Primaria: un Análisis Dentro y Fuera de la Escuela

Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo; Guzmán Simón, Fernando (Universidad de Sevilla, 2017-01-01)
Los cambios de los eventos letrados en Educación Primaria a través de las TIC y la cultura popular han motivado la aparición ...
Presentation
Icon

The ecology of writing and reading in Primary Education

Moreno Morilla, Celia; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo (European Educational Research Association, 2016-01-01)
Presentation
Icon

Los eventos letrados en el alumnado de educación primaria: dominios y prácticas alfabetizadoras desde la perspectiva de las familias

Moreno Morilla, Celia; Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo (2016-01-01)
Presentation
Icon

Literacy events of communication: An analysis of multiliteracy in General Basic Education in Costa Rica

Guzmán Simón, Fernando; Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo (European Educational Research Association, 2016-01-01)
Presentation
Icon

¿Evaluación en pequeños grupos o evaluación individual?

Moreno Morilla, Celia; García Jiménez, Eduardo (Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Sevilla, 2016-01-01)
Con el presente trabajo pretendemos analizar las ventajas e inconvenientes de la evaluación en pequeños grupos y la ...