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Perfil del autor: Martín Molina, Verónica
Datos institucionales
Nombre | Martín Molina, Verónica |
Departamento | Didáctica de las Matemáticas |
Área de conocimiento | Didáctica de la Matemática |
Categoría profesional | Profesora Titular de Universidad |
Correo electrónico | Solicitar |
Estadísticas
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Nº publicaciones
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Nº descargas
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Publicaciones |
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Artículo
Pre-service mathematics teachers’ discourse: Differences between defining in task situations involving prototypical and non-prototypical solids
(Elsevier, 2024)
The literature has highlighted the significant role of definitions and defining in mathematics learning and teaching. ... |
Artículo
Mathematical naming and explaining in teaching talk: Noticing work with two groups of mathematics teachers
(Springer, 2024)
Research shows the salient place of mathematical teaching talk, including the mathematical-linguistic practices of naming ... |
Trabajo Fin de Máster
Un análisis de las definiciones de cuerpos geométricos propuestas por maestros de Educación Primaria en formación
(2023)
Esta investigación es fruto de la relevancia que tiene el conocimiento de definiciones matemáticas, y concretamente ... |
Artículo
Characterising pre-service primary school teachers’ discursive activity when defining
(Modestum Publishing, 2023)
This paper studies how pre-service primary school teachers construct and select mathematical definitions through the ... |
Artículo
Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation
(Taylor & Francis, 2023)
Our work investigated how six primary school students used a non- traditional method for adding and subtracting: the ABN ... |
Artículo
Some Non-Compactness Results for Locally Homogeneous Contact Metric Manifolds
(Springer, 2022)
We exhibit some sufficient conditions ensuring the non-compactness of a locally homogeneous, regular, contact metric ... |
Trabajo Fin de Grado
Gamificación , materiales manipulativos y TIC para la enseñanza de la suma y la resta en primer ciclo de educación primaria
(2022)
Nos encontramos en una sociedad de cambio, y como tal, los docentes debemos actualizarnos constantemente para conseguir ... |
Trabajo Fin de Grado
Clasificación de problemas aritméticos escolares en educación primaria
(2022)
En esta investigación se analizan 3 libros de texto de matemáticas de Educación Primaria de la editorial SM, en concreto, ... |
Trabajo Fin de Grado
Propuesta de escape room educativo para trabajar las unidades de medida en tercer ciclo de Educación Primaria
(2022)
En la sociedad actual, la escuela es el primer ámbito de formación de las personas, siendo el rendimiento escolar uno de ... |
Artículo
El discurso de estudiantes para maestro cuando describen y definen cuerpos geométricos
(Universitat Autónoma de Barcelona, 2021)
En este trabajo, nos planteamos avanzar en el estudio de la práctica matemática de definir de los estudiantes para maestro. ... |
Trabajo Fin de Grado
Comparación de la eficacia de distintos métodos de trabajo para el cálculo mental
(2021)
Este Trabajo de Fin de Grado se centra en el análisis de tres intervenciones distintas realizadas en el cuarto curso de ... |
Artículo
Identifying routines in the discourse of undergraduate students when defining
(Springer, 2021)
In this paper, we study how undergraduate students define 3D geometrical solids. With this aim, we have identified the ... |
Artículo
Characterizing the role of technology in mathematics teachers’ practices when teaching about the derivative
(Taylor & Francis, 2021)
A current research problem in mathematics education is the characterization of the role of teachers in the processes of ... |
Artículo
Differences between how Undergraduate Students Define Geometric Solids and what their Lecturers Expectfrom them through the Lens of the Theory of Commognition
(Modestum LTD, 2020)
Undergraduate students’ engagement with mathematical discourse when defining geometric solids is analysed and compared ... |
Artículo
Generalized Sasakian Space Forms Which Are Realized as Real Hypersurfaces in Complex Space Forms
(MDPI, 2020)
We prove a classification theorem of the generalized Sasakian space forms which are realized as real hypersurfaces in complex space forms. |
Ponencia
Identificando conflictos comognitivos en el discurso de estudiantes universitarios cuando definen
(Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM)., 2019)
En este estudio, avanzamos en nuestra investigación sobre la práctica de definir entre estudiantes universitarios. Para ... |
Trabajo Fin de Grado
Introducción a la magnitud y la medida con el aprendizaje cooperativo
(2019)
Este trabajo de fin de grado presenta una intervención realizada a un grupo de segundo de Educación Primaria sobre los ... |
Capítulo de Libro
Cómo construyeron definiciones matemáticas los estudiantes para maestro: una aproximación sociocultural
(Ediciones Universidad Salamanca, 2019)
En este capítulo se presenta un estudio sobre el conocimiento matemático de los estu diantes para maestro de Educación ... |
Artículo
A classification of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (κ, μ)-spaces
(Springer, 2018)
We present classifications of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (κ, µ)-spaces with Boeckx ... |
Trabajo Fin de Grado
Juegos y materiales manipulativos como recurso didáctico para aprender las tablas de multiplicar
(2018)
Este TFG plantea el uso de los juegos y materiales manipulativos como recurso didáctico para enseñar las tablas de ... |
Artículo
Researching how professional mathematicians construct new mathematical definitions: A case study
(Taylor & Francis, 2018)
In this work, we study the mathematical practice of defining by mathematics researchers. Since research is an important ... |
Ponencia
Aspectos del discurso de estudiantes universitarios cuando construyen definiciones matemáticas
(Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas, 2017)
En este trabajo estudiamos el proceso de definir de estudiantes universitarios para profesor a través del análisis del ... |
Artículo
Null pseudo-isotropic Lagrangian surfaces
(Polish Academy of Sciences, Institute of Mathematics, 2017)
In this paper we will show that a Lagrangian, Lorentzian surface M 2 1 in a complex pseudo space form Mf2 1 (4c) is ... |
Ponencia
La resolución de problemas en la asignatura de "Matemáticas Específicas para Maestros"
(Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Sevilla, 2016)
En esta comunicación se presenta una experiencia desarrollada en las clases prácticas de la asignatura de “Matemáticas ... |
Ponencia
The challenge of being a mathematics teacher
(International Network for Didactic Research on University Mathematics, 2016)
One of the things that teachers at the university level have to learn by experience is how to adapt their lectures ... |
Artículo
Algebraic Approach to the Minimum-Cost Multi-Impulse Orbit-Transfer Problem
(American Institute of Aeronautics and Astronautics [Society Publisher], 2016)
A purely algebraic formulation (i.e., polynomial equations only) of the minimum-cost multi-impulse orbit-transfer problem ... |
Artículo
The curvature tensor of (κ,μ,ν)-contact metric manifolds
(Springer, 2015)
We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-contact metric manifolds, which we prove to be completely determined ... |
Artículo
Local classification and examples of an important class of paracontact metric manifolds
(Univerzitet u Nisû. Prirodno Matematicki Fakultet, 2015)
We study paracontact metric ( , μ)-spaces with = −1, equivalent to h2 = 0 but not h = 0. In particular, we will give an ... |
Artículo
Paracontact metric manifolds without a contact metric counterpart
(Mathematical Society of the Republic of China, 2015)
We study non-paraSasakian paracontact metric (κ, μ)-spaces with κ = −1 (equivalent to h2 = 0 but h = 0). These manifolds, ... |
Artículo
Sasaki-Einstein and paraSasaki-Einstein metrics from (κ,μ)-structures
(Elsevier, 2013)
We prove that every contact metric (κ, µ)-space admits a canonical η-Einstein Sasakian or η-Einstein paraSasakian metric. ... |
Artículo
The curvature tensor of almost cosymplectic and almost Kenmotsu ( κ, μ, ν ) -space
(Springer, 2013)
We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ... |
Artículo
Almost cosymplectic and almost Kenmotsu (κ, μ, ν)-spaces
(Springer, 2013)
We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ... |
Artículo
Generalized (κ,μ)-space forms
(Springer, 2013)
Generalized (κ, µ)-space forms are introduced and studied. We examine in depth the contact metric case and present examples for all possible dimensions. We also analyse the trans-Sasakian case. |
Ponencia
The curvature tensor of almost cosymplectic and almost Kenmotsu (κ,μ,ν)-spaces
(2013)
We study the Riemann curvature tensor of (κ,μ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ... |
Artículo
Optimal inequalities, contact delta-invariants and their applications
(Malaysian Mathematical Sciences Society, 2013)
Associated with a k-tuple (n1, . . . , nk) ∈ S(2n + 1) with n ≥ 1, we define a contact δ-invariant, δc (n1, . . . , nk), ... |
Tesis Doctoral
(k, µ)-Espacios de Curvatura Ø-Seccional constante generalizados
(2011)
A lo largo de los años, numerosos autores han estudiado la forma del tensor de curvatura de una variedad Riemanniana para ... |
Artículo
Generalized (κ, µ)-space forms and d-homothetic deformations
(2011)
We study the Da-homothetic deformations of generalized (κ, µ)- space forms. We prove that the deformed spaces are again ... |
Artículo
Bochner and conformal flatness on normal complex contact metric manifolds
(Springer, 2010)
We will prove that normal complex contact metric manifolds that are Bochner flat must have constant holomorphic sectional ... |
Artículo
Sophus Lie: un matemático visionario
(2007)
A diferencia de una mera exposici´on de datos puramente biogr´aficos, este art´ıculo pretende dar a conocer a cualquier ... |