Login | Contact | Help |
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies

Services

My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info

Discover

Author
Barrero, Federico (8)
Toral, S. L. (8)Gallardo Vázquez, Sergio (6)Martínez Torres, María del Rocío (3)Cortés, Francisco (2)Durán, Mario J. (2)Arahal, Manuel R. (1)Arias Oliva, M. (1)Carpeño, Antonio (1)Castro, Manuel (1)... View MoreSubjectInstrumentación electrónica (3)concept mapping (2)Career Space (1)Concept mapping (1)didactic material (1)DSP applications (1)educational planning (1)eLearning (1)Enseñanza en laboratorios (1)GPRS (1)... View MoreDate Issued
2006 (8)
Funding agencyMinisterio de Educación y Ciencia (MEC). España (3)Has file(s)Yes (8)

Policies

Institutional statementBerlin DeclarationidUS Policies

Gatherers

Recolecta
HispanaEuropeana
BaseGoogle Académico
OAIsterOpenAIRE

Links of interest

Sherpa/Romeo
DulcineaOpenDOAR
Creative Commons
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ingeniería y Arquitectura
  • Ingeniería Electrónica
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ingeniería y Arquitectura
  • Ingeniería Electrónica
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-8 of 8

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Icon

Empleo de las tecnologías móviles en la enseñanza práctica de asignaturas técnicas. Un caso real: el laboratorio de instrumentación electrónica [Article]

Gallardo Vázquez, Sergio; Barrero, Federico; Toral, S. L.; Martínez Torres, María del Rocío (Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla, 2006)
Hoy día nuestra sociedad está involucrada en el continuo desarrollo de tres importantes pilares de conocimiento, la electrónica, la informática y las telecomunicaciones. Este documento describe la introducción de estos ...
Icon

Determinación de las variables de diseño en el desarrollo de una herramienta de elearning [Article]

Toral, S. L.; Barrero, Federico; Martínez Torres, María del Rocío; Gallardo Vázquez, Sergio; Cortés Martínez, Francisco Javier; Arias Oliva, M.; Rallo, Robert; Carpeño, Antonio; Ruiz, Mariano; Peñarrocha, Rodrigo; Castro, Manuel; Díaz, Gabriel; Ruiz, Elio (Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla, 2006)
En este artículo se muestran, a través de mapas bidimensionales, los resultados procedentes de un proyecto de investigación mediante el cual se han identificado las variables externas a tener en cuenta en el diseño de una ...
Icon

Plataforma para el desarrollo de sensores inteligentes y sistemas microprocesadores [Presentation]

Cortés, Francisco; Gallardo Vázquez, Sergio; Barrero, Federico; Toral, S. L. (2006-07)
En un esfuerzo por acercar a los alumnos el diseño y desarrollo de sensores inteligentes y sistemas microprocesadores actuales, el Departamento de Ingeniería Electrónica ha desarrollado un prototipo de sistema domótico, ...
Icon

A high-performance linear actuator laboratory set-up as an educative tool in control and electronic instrumentation subjects [Presentation]

Arahal, Manuel R.; Toral, S. L.; Barrero, Federico (2006-07)
This paper presents a high-performance linear actuator for positioning control experiments to be used in control and electronic instrumentation subjects. The laboratory set-up and the educative experiments are described ...
Icon

Sistema embebido de procesamiento de vídeo para la realización de prácticas docentes [Presentation]

Cortés, Francisco; Barrero, Federico; Toral, S. L.; Vargas Villanueva, Manuel; Molina, G.; Jiménez, L.; Ruiz, J. J.; Terrón, L. (2006-07)
La realización, fomento y búsqueda de temas transversales en el proceso de enseñanza y aprendizaje, de manera que los contenidos curriculares se impregnen de ellos, es determinante para conseguir una docencia de calidad. ...
Icon

Planning a master's level curriculum according to career space recommendations using concept mapping techniques [Article]

Toral, S. L.; Martínez Torres, María del Rocío; Barrero, Federico; Gallardo Vázquez, Sergio; Vargas, Enrique; González Ayala, Vicente (2006)
Nowadays the European Universities are worried about how to adapt higher education to the new European Higher Education Area, as proposed in the Bologna Magna Charta Universitatum of 1998, and signed by 32 European ...
Icon

Aplicación de tecnologías multimedia para el aprendizaje asíncrono de instrumentación electrónica [Presentation]

Gallardo Vázquez, Sergio; Molina, E.; Barrero, Federico; Toral, S. L.; Durán, Mario J. (2006-07)
El avance de las TIC y el empleo de herramientas hipermedia para el aprendizaje asíncrono adquieren un nuevo significado dentro del nuevo marco del Espacio de Europeo de Educación Superior. Éste introduce un cambio en el ...
Icon

Sistema de gestión de conocimiento basado en Moodle como herramienta de apoyo a la docencia de una asignatura práctica [Presentation]

Gallardo Vázquez, Sergio; Mozo, A.; Barrero, Federico; Toral, S. L.; Durán, Mario J. (2006-07)
El nuevo contexto social, político y educativo en el que nos vemos inmersos hoy día está mayormente impulsado por las TIC, imperando la necesidad de innovación en los modelos que tradicionalmente conocemos, especialmente ...
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures

  • idUS is a DSpace version 6.2 implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla
  • Last update: 20 November 2019
Contact  |  Help

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional License.

Logo CrueCreative Commons LicenseIcono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
Copyright © 2014. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website uses cookies to improve your user experience. If you continue browsing, we understand that you accept our terms of use.  More information.

    OK