Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 50
Artículo
A text categorisation tool for open source communities based on semantic analysis
(2013)
Open source software (OSS) projects are supported by communities interacting through software repositories and mailing lists. Thousands of contributors participate in the development of the projects although they rarely ...
Ponencia
Evolución de los MOOC en el ámbito investigador mediante técnicas de análisis de contenido
(Universidad de Sevilla, 2016-06)
Los Massive Open Online Courses (MOOCs) constituyen un nuevo modelo de docencia que ha ido ganando popularidad en los últimos años. Su carácter masivo implica un modelo de enseñanza colaborativa que genera conexiones ...
Artículo
Determinación de las variables de diseño en el desarrollo de una herramienta de elearning
(Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla, 2006)
En este artículo se muestran, a través de mapas bidimensionales, los resultados procedentes de un proyecto de investigación mediante el cual se han identificado las variables externas a tener en cuenta en el diseño de una ...
Ponencia
Análisis de la oferta educativa en el ámbito de los MOOCs
(Universidad de Deusto, 2014-06)
Los MOOCS, acrónimo del término Massive Open Online Courses, han experimentado un extraordinario auge en los últimos años y se postulan como una de las herramientas más populares y eficientes en el ámbito educativo ...
Ponencia
Analysis of online participation in open source communities
(IADIS Press, 2009)
The success of an Open Source Software (OSS) project is closely linked to the successful organization and development of the virtual community of support. In particular, participation is the most important mechanism in ...
Capítulo de Libro
Diseño y realización de un entorno web de ayuda a la impartición de clases prácticas en una asignatura de 3er curso de la Titulación de Ingeniería de Telecomunicación, denominada "Complemento de sistemas electrónicos digitales"
(Universidad de Sevilla, Instituto de Ciencias de la Educación, 2007)
Artículo
A technological acceptance of e-learning tools used in practical and laboratory teaching, according to the European higher education area
(Taylor & Francis, 2008)
The application of scientific tools to analyse the use of Internet-based e-learning tools in academic settings is in general an ignored area. E-learning tools are actually an emergent topic as a result of the new ideas ...
Artículo
An empirical study of the driving forces behind online communities
(2009)
Purpose – A large variety of online communities have emerged during the last years as a result of the challenges faced by both the business and scientific worlds. This trend has also been promoted by the development of ...
Artículo
The role of Internet in the development of future software projects
(2010)
Purpose – The Internet has evolved, prompted in part by new Web 2.0 technologies, to become a more widespread platform for interaction, communication, and activism. Virtual communities, or groups of people informally ...
Artículo
Virtual communities as a resource for the development of OSS projects: the case of Linux ports to embedded processors
(2009)
Open source software (OSS) projects represent a new paradigm of software creation and development based on hundreds or even thousands of developers and users organised in the form of a virtual community. The success of ...