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Artículo
Firm Size and Regional Linkages. A Typology of Manufacturing Establishments in Southern Spain
(Carfax, 2007)
Regions with different levels of development are characterized by different enterprise compositions according to firm size and regional productive linkages. Using these two variables and two additional ones -the technological ...
Artículo
Determinants of technology adoption in the retail trade industry - the case of SMEs in Spain
(Academia de Studii Economice din Bucuresti, 2015)
This paper analyzes the determinants of small and medium-sized enterprises’ technology adoption in the retail trade industry. From the theoretical perspective, two types of influential factors are differentiated in this ...
Artículo
‘Cookpetition’: Do restaurants coopete to innovate?
(Sage, 2019)
This article studies the influence of ‘coopetition’, that is, cooperation between competitors, on the innovative behaviour of restaurant firms. The analysis is based on data gathered from a representative survey conducted ...
Artículo
Determinants of digital transformation in the restaurant industry
(Academia de Studii Economice din Bucuresti, 2022)
This article aims to identify the factors that influence the digital transformation process in the restaurant industry. The proposed theoretical framework differentiates three groups of conditioning factors of digitalisation ...
Artículo
Tipología de la empresa innovadora en productos y procesos en una región periférica europea
(Asociación Española de Economía Aplicada, ASEPELT, 2017)
El gap de conocimiento sobre el proceso de innovación en regiones económica y tecnológicamente menos desarrolladas o periféricas ha perjudicado el impacto económico esperado de las medidas de fomento innovador en estas ...
Artículo
SMEs and entrepreneurship in the era of globalization: advances and theoretical approaches
(Springer, 2020)
Scholars have long studied small and medium-sized enterprises (SMEs) and recognize the need for SMEsto postulate strategies to compete and succeed in the global market.In the current ultracompetitive business environment, ...
Artículo
Dimensión empresarial, encadenamientos productivos y calidad del tejido empresarial. Un análisis de la industria en Andalucía
(Universidades de Andalucía, 2006)
En este trabajo se contrasta la influencia del tamaño empresarial sobre la intensidad de los encadenamientos productivos regionales a partir de datos procedentes de la encuesta realizada por el Instituto de Estadística de ...
Artículo
El empresario turístico español: formación, motivaciones y orientación emprendedora
(Asociación Mutus World, 2016)
Las características personales de los empresarios condicionan el funcionamiento y los resultados de las pequeñas y medianas empresas a nivel microeconómico, determinando junto con otros factores (organizacionales, económicos ...
Artículo
Entrepreneurial quality and regional development: characterizing SME sectors in low income areas
(Wiley, 2013)
This paper analyses the characteristics of SMEs in less-developed areas in comparison with more advanced economies. The conceptual framework includes different factors making up the so-called ‘entrepreneurial quality’ ...