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Mostrando ítems 1-10 de 15
Artículo
Entrepreneurship education in Andalusia. An embedded approach
(Universidad de Granada, 2015)
When evaluating the relevance of actions within the area of entrepreneurship education, the quite remarkable national and regional differences regarding entrepreneurial culture, entrepreneurial potential and, of course, ...
Artículo
Culture and Entrepreneurship: The Case of Latin America
(Universidad Nacional de Colombia, 2014)
The aim of this paper is to contribute to an increased knowledge of the cultural values and the entrepreneurial activity that are present in countries with different levels of development. Within the group of developing ...
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National culture, entrepreneurship and economic development: different patterns across the European Union
(Springer, 2014)
The aim of this paper is double. Firstly, it contributes to identifying the specific role of national culture as a variable that helps explain the level of economic development and reinforces the effect of entrepreneurship ...
Artículo
Tour operators and performance of SME hotels: Differences between hotels in coastal and inland areas
(Elsevier, 2020)
This paper studies the differences in the impact of global tour operators on the management and performance of hotels in coastal and inland areas. The empirical analysis is based on a survey conducted in 2016 on 375 ...
Artículo
Crecimiento económico, pobreza y desigualdad: un análisis de eficiencia para América Latina en el siglo XXI
(Sociedad de Economía Mundial, 2017)
Este estudio analiza la capacidad de los modelos económicos para generar un “eficiente” crecimiento económico que reduzca los niveles de pobreza y mejore la distribución de la riqueza generada como resultado de ese ...
Artículo
Necessity and opportunity entrepreneurship: the mediating effect of culture
(2013)
This paper studies the mediating role of cultural values in explaining the total entrepreneurial activity (TEA) and the entrepreneurs’ motivation -differentiating opportunity versus necessity motives- in countries with ...
Artículo
La política europea de fomento empresarial. Un análisis crítico
(2005)
La Unión Europea viene desarrollando a lo largo de las últimas décadas un programa de acción enfocado a la promoción del espíritu empresarial y al fomento de la PYME. En este trabajo se discute, en primer lugar, la ...
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Valores culturales, nivel de ingresos y actividad emprendedora
(Universidad de Huelva, 2013)
El objetivo de este trabajo es profundizar en las interacciones entre valores culturales y actividad emprendedora en países con diferentes niveles de ingreso. Se han utilizado dos fuentes principales de datos. El Schwartz ...
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Artículo
The European Cohesion policy and the promotion of entrepreneurship. The case of Andalusia
(Asociación Española de Ciencia Regional, 2014)
This paper discusses the significance, trends and achievements of the entrepreneurship and small and medium-sized enterprise policy in Andalusia developed with the support of the European Regional Development Fund (ERDF). ...