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Mostrando ítems 1-10 de 64
Artículo
Motives, expectations, preparedness and academic Performance: A study of students of accounting at a Spanish university
(Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2009)
Understanding the motives, expectations and preparedness of students is important for accounting educators, as they seek to develop learning environments that promote high quality learning outcomes. This paper examines ...
Artículo
Docencia, investigación y burnout: el síndrome del quemado en profesores universitarios de Contabilidad
(Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2013)
El síndrome de quemarse por el trabajo (SQT), por su alto coste social, ha sido objeto de numerosos estudios. Sin embargo, los instrumentos disponibles no tienen en cuenta la multiplicidad de tareas que caracterizan el ...
Artículo
Marco conceptual de las provisiones y contingencias en el proceso contable español
(Universidad Eafit, 1999)
A lo largo del artículo pretendemos estudiar una de las principales problemáticas contables para la empresa en nuestros días, como es la inseguridad de su entorno y el consiguiente tratamiento contable.
Artículo
Communication apprehension and students’ educational choices: An exploratory analysis of Spanish secondary education students
(Emerald, 2017)
Purpose - The literature evidences the effects of communication apprehension (CA), defined as the level of fear and anxiety associated with either real or anticipated communication, on educational efforts and suggests ...
Artículo
Investigación en docencia de la contabilidad: consideraciones y consejos
(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, AECA, 2012)
Artículo
Ambiguity tolerance levels in Spanish accounting students: A comparative study
(Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad, ASEPUC, 2009)
Background - Ambiguity is the perception of inadequate information arising from certain characteristics of a situation. In a situation that demands evaluation or choice, the perception of ambiguity is threatening and ...
Artículo
Motivations, expectations and preparedness for university: a study of accounting students in Ireland, the UK, Spain and Greece.
(Elsevier, 2012)
While evaluating the appropriateness of accounting education within universities has occupied researchers for many years, the harmonisation of the tertiary education process across Europe, through the Bologna Declaration, ...
Artículo
Actividades extra-aula y motivación. Tres experiencias en el área de la contabilidad
(1997)
Una de las razones del bajo rendimiento de algunos estudiantes es la falta de interés por la asignatura, lo que a su vez puede deberse a que los conocimientos son percibidos como carentes de utilidad inmediata o no aplicables ...
Artículo
Factores que dificultan la formación por competencias en Contabilidad
(Asociación española de contabilidad y administración de empresas (AECA), 2012)
Este trabajo se apoya en el marco teórico de la desinstitucionalización para mejorar nuestro conocimiento sobre los factores que están dificultando el cambio de la docencia de Contabilidad hacia la formación por competencias ...
Artículo
Vocation, motivation and approaches to learning: a comparative study
(Emerald, 2015)
Purpose – The individual characteristics of students can have a strong influence on the success of the adopted innovations in terms of their transferability and sustainability. The purpose of this paper is to compare the ...