Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 19
Artículo
Motives, expectations, preparedness and academic Performance: A study of students of accounting at a Spanish university
(Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2009)
Understanding the motives, expectations and preparedness of students is important for accounting educators, as they seek to develop learning environments that promote high quality learning outcomes. This paper examines ...
Ponencia
Diferencias en motivaciones y enfoques de aprendizaje de estudiantes universitarios en carreras vocacionalmente distintas
(2013)
Los retos del EEES requieren del cambio a un modelo centrado en el estudiante en el que estén implicados activamente en su proceso de aprendizaje. Como consecuencia, el profesorado está implantando innovaciones exitosas ...
Artículo
Mercados financieros de futuros y opciones en España: aspectos actuales
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 1991)
En el presente trabajo se analiza la implantación, en España, de mercados financieros derivados como consecuencia de la Resolución ae Marzo de 1989 de la Dirección General del Tesoro y Política Financiera sobre operaciones ...
Artículo
Ambiguity tolerance levels in Spanish accounting students: A comparative study
(Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad, ASEPUC, 2009)
Background - Ambiguity is the perception of inadequate information arising from certain characteristics of a situation. In a situation that demands evaluation or choice, the perception of ambiguity is threatening and ...
Artículo
Vocation, motivation and approaches to learning: a comparative study
(Emerald, 2015)
Purpose – The individual characteristics of students can have a strong influence on the success of the adopted innovations in terms of their transferability and sustainability. The purpose of this paper is to compare the ...
Artículo
Preliminary Validation of the Spanish Version of the Multiple Stimulus Types Ambiguity Tolerance Scale (MSTAT-II)
(Cambridge University Press, 2013)
Despite widespread interest in ambiguity tolerance and other informationrelated individual differences, existing measures are conceptually dispersed and psychometrically weak. This paper presents the Spanish version of ...
Ponencia
Evaluación de innovaciones y enfoques de aprendizaje. Presentación preliminar de un instrumento de medida
(Edición Digital Atres, 2011)
El modelo educativo actual exige que los docentes actúen como gestores de entornos estimulantes de aprendizaje, eligiendo las metodologías y recursos adecuados de entre un amplio abanico de recursos didácticos. Los ...
Artículo
Contabilidad y aprensión comunicativa: estudio comparativo de los niveles y perfiles de AC en los estudiantes universitarios
(Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad, 2003)
La contabilidad está directamente relacionada con la actividad de comunicar. En esta línea, organizaciones de gran relevancia en el área contable han manifestado opiniones, apoyadas por los resultados de investigaciones, ...
Artículo
Using social network sites in Higher Education: an experience in business studies
(Taylor & Francis, 2013)
In the past 5 years, the impact of Web 2.0 in new generations has been remarkably significant. This paper reports on an experience in the use of social network sites (SNSs) to support student involvement with the subject ...
Artículo
What Drives Students' Loyalty-Formation in Social Media Learning Within a Personal Learning Environment Approach? The Moderating Role of Need for Cognition
(Sage Journals, 2016)
Our study analyzes an educational experience based on the integrated use of social media within a higher education course under a personal learning environment approach and investigates the factors that determine students' ...