Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 17
Artículo
‘Follow the closing of the campaign on streaming’: The use of Twitter by Spanish political parties during the 2014 European elections
(Sage, 2018)
The results of the elections to the European Parliament of May 25, 2014 marked a before and an after for Spanish politics. This influential European campaign took place at a moment when internet use was well established ...
Ponencia
Cómic, cultura y propaganda : los TBO que yo leí
(Facultad de Ciencias de la Información, 2001)
Libro
El cómic en el nuevo milenio : actas de las primeras jornadas sobre cómic, comunicación y cultura
(Facultad de Ciencias de la Información, 2001)
Ponencia
Comunicando lo dicho : sobre los lenguajes del cómic y de la publicidad
(Facultad de Ciencias de la Información, 2001)
Artículo
Mobilizing Third Options in Spain: The Political Communication of Minor Parties on Twitter
(Universidad de Málaga (UMA): Instituto de Investigación en Relaciones Públicas, 2022)
In a context in which traditional parties are losing popular support, minor parties stand as relevant components of contemporary democracies. Such relevance implies that research should approach their communication ...
Tesis Doctoral
Brand management y tribu consumidora: un estudio de marcas de surf.
(2019-01-29)
La presente tesis doctoral tiene como principal objetivo conocer las implicaciones que las tribus consumidoras constituyen para las marcas en general, y para el brand management en particular. Concretamente este trabajo ...
Artículo
Brand Community and Symbolic Interactionism: A Literature Review
(Review of Communication Research, 2023)
This paper reviews and synthesizes existing literature on symbolic interactionism (SI) and on brand communities (BCs). On the one hand, we identified an interest on SI as a sociological perspective to address a wide range ...
Capítulo de Libro
El consumo en condiciones extremas. Una aproximación al consumo durante la Guerra Civil Española a través de la publicidad
(MAECEI, 2003)
En este trabajo queremos acercarnos al estudio del consumo durante la Guerra Civil Española lo cual nos permitirá asomarnos a la vida cotidiana de un país que vivió en condiciones extremas durante casi tres años. Si bien ...
Ponencia
Las raices del cómic
(Facultad de Ciencias de la Información, 2001)
Ponencia
Propaganda política y simbología en V de Vendetta
(Universidad de Sevilla, Facultad de Ciencias de la Información, 2001)