Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
Los alumnos del grado de Magisterio: TIC y discapacidad
(Universidad Autónoma de Baja California. Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo, 2016)
El artículo presenta los resultados de una investigación cuyo propósito fue identificar el nivel de formación y conocimiento tecnológico que los alumnos del Grado de Magisterio tienen respecto a la aplicación de las TIC ...
Artículo
Knowledge of university teachers on the use of digital resources to assist people with disabilities. The case of Spain
(Springer, 2022)
The integration of Information and Communication Technologies (ICT) in the context of higher education and in the framework of an education in equality and equity requires a competent teaching staf both from a technological ...
Artículo
Conocimiento de las TIC aplicadas a las personas con discapacidades. Construcción de un instrumento de diagnóstico
(Universidad de Sevilla, 2016)
El artículo de investigación presenta el proceso de construcción y validación de un instrumento de diagnóstico elaborado con el objetivo de conocer el nivel de formación y conocimiento de los alumnos que cursan el grado ...
Artículo
Digital teaching competencies and disability. Validation of a questionnaire design using the K coefficient to select expert
(Elsevier SCI LTD, 2023)
Higher education is one of the types of education most influenced by digital technologies. This situation, in educational contexts of quality and equity, presents different advantages but, at the same time, also many ...
Artículo
Knowledge and degree of training of Primary Education teachers in relation to ICT taught to disabled students
(Wiley, 2019)
The integration of Information and Communication Technologies (ICT) into the inclusive classroom requires competent teaching staff from both the technological and pedagogical points of view. Within this context, and with ...