Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
Information and Communications Technologies (ICTs) in Education for Sustainable Development: A Bibliographic Review
(MDPI, 2020-04-17)
In recent years, technological advances have played a very important role in our society, as well as in different educational contexts, including Education for Sustainable Development. Information and Communication ...
Artículo
Formación del profesorado y TIC para el alumnado con discapacidad: una revisión sistemática
(Associação Brasileira de Pesquisadores em Educação Especial, 2020)
La formación del profesorado es necesaria y esencial para desarrollar una educación de calidad en igualdad y equidad. En este contexto, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) abren una nueva forma de ...
Artículo
Las emociones en la interacción con la tecnología en el profesorado y el alumnado de centros con buenas prácticas TIC
(Universidad de Murcia, 2020-06-25)
El presente trabajo tiene como objetivo conocer las emociones que surgen de la interacción con las TIC en el profesorado y el alumnado de los centros educativos con larga trayectoria y Buenas Prácticas con TIC en Andalucía. ...
Artículo
Digital Gap in Universities and Challenges for Quality Education: A Diagnostic Study in Mexico and Spain
(MDPI, 2020-10-31)
The United Nations (UN) identifies four key elements as agents for change and for addressing societal challenges: education, research, innovation and leadership. The use of technology, from a pedagogical and organizational ...
Artículo
Uses of ICT Tools from the Perspective of Chilean University Teachers
(MDPI, 2020)
The use of the ICT in university learning processes is linked to their use by the educator. This aspect will determine the use of some resources over others, and consequently, the prevalence of some methodologies over ...