Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Ponencia
Application of operational modal analysis method in the Monastery of San Jeronimo (Seville, Spain)
(2014)
The use of Operational Modal Analysis is establishing as an acceptable tool for the update of numerical models. Through its application, mechanical properties of structural elements, as stiffness or mass, can be obtained ...
Ponencia
Definition and characterization of a historical building by using digital photogrammetry and operational modal analysis : San Juan de los Caballeros Church (Cádiz, Spain)
(2015)
Nowadays, the preservation of the architectural heritage is a fundamental aspect in the cultural development of modern cities. This heritage has to be preserved and different technical analysis are usually necessary to ...
Ponencia
Caracterización dinámica de edificaciones históricas mediante análisis modal operacional. Aplicación sobre la iglesia de Santiago (Jerez de la Frontera)
(2016)
Las pruebas de vibración ambiental están consolidadas desde décadas en el mundo ingenieril como uno de los principales métodos experimentales para evaluar el comportamiento dinámico de estructuras a gran escala. La excitación ...
Ponencia
Actualización de modelos de elementos finitos a partir de los resultados del análisis modal operacional. Aplicación sobre la Capilla del Palacio de Würzburg (Alemania)
(2014)
Una de las primeras dificultades que se plantean a la hora de analizar un edificio histórico es el gran nivel de incertidumbre asociado a multitud de factores condicionantes del comportamiento de la estructura. Pequeñas ...
Ponencia
Predicción de la estabilidad estructural mediante Análisis Modal Operacional. Teatro Romano de Cádiz
(2013)
El presente artículo expone la caracterización dinámica de un grupo de edificios situados sobre el Teatro Romano de Cádiz a través de pruebas de vibración ambiental. Con los datos obtenidos de estas pruebas se calibraron ...
Ponencia
Relevant features in steel structures teaching in building construction by project-based learning
(Víctor Compán Cardiel [etc.], 2015)
New approaches to teaching are moving towards a learning ever more active, practical and closer to professional sector, and have converged in a competence based education proposed by the European higher ...