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Mostrando ítems 1-6 de 6
Artículo
Monitoring the mechanical behaviour of the weather vanesculpture mounted atop Seville Cathedral’s Giralda Tower
(SAGE Publications, 2010)
This article presents the application of monitoring and detection of structural damage techniques to a historic monument. Seville cathedral’s famous bell tower ‘La Giralda’ is 96 m tall and is crowned with a large 16th ...
Ponencia
Identificación dinámica de puentes de Sevilla mediante sus respuestas a cargas de servicio
(Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)
En los últimos años se han construido en Sevilla varios puentes de diseño singular, suficientemente rígidos para soportar sus cargas de servicio, pero con un compartimiento dinámico que, en algunas ocasiones, alerta a los ...
Ponencia
Enseñanza de Teoría de Estructuras mediante el diseño, cálculo, construcción y ensayo de modelos
(Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales, Universidad de Castilla La Mancha, 2010)
Este trabajo presenta los resultados de una experiencia de innovación docente dentro de la docencia en el ámbito de las estructuras en la titulación de Ingeniería Industrial en la Universidad de Sevilla. La metodología ...
Artículo
Vibrations induced by HST passage on ballast and non-ballast tracks
(Elsevier, 2010)
The use of ballastless slab track is significantly increasing in HST line technology. This development is due to some structural and operational advantages over ballasted track. In addition, floating slab tracks can be ...
Artículo
Fully three-dimensional analysis of high-speed traintracksoil-structure dynamic interaction
(Elsevier, 2010)
In this paper, a general and fully three dimensional multi-body-finite element-boundary element model, formulated in the time domain to predict vibrations due to train passage at the vehicle, the track and the free field, ...
Ponencia
Fully 3D analysis of HST-track-soil-structure dynamic interaction
(KU Leuven, Department of Mechanical Engineering,, 2010)
In this paper, a general and fully three dimensional multi-body-finite element-boundary element model formulated on time domain to predict vibrations due to train passage at the vehicle, the track and the free field ...