Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 15
Artículo
Determinación de las variables de diseño en el desarrollo de una herramienta de elearning
(Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla, 2006)
En este artículo se muestran, a través de mapas bidimensionales, los resultados procedentes de un proyecto de investigación mediante el cual se han identificado las variables externas a tener en cuenta en el diseño de una ...
Artículo
A technological acceptance of e-learning tools used in practical and laboratory teaching, according to the European higher education area
(Taylor & Francis, 2008)
The application of scientific tools to analyse the use of Internet-based e-learning tools in academic settings is in general an ignored area. E-learning tools are actually an emergent topic as a result of the new ideas ...
Artículo
Planning a master's level curriculum according to career space recommendations using concept mapping techniques
(2006)
Nowadays the European Universities are worried about how to adapt higher education to the new European Higher Education Area, as proposed in the Bologna Magna Charta Universitatum of 1998, and signed by 32 European ...
Artículo
Análisis de una herramienta educativa remota sobre procesadores digitales de señal desde la perspectiva de los modelos de aceptación tecnológica
(Universidad de Sevilla, 2007)
Este artículo presenta un estudio exploratorio sobre el desarrollo de un modelo estructural y de medida basado en el Modelo de Aceptación Tecnológica (TAM, Technology Acceptance Model) para una herramienta educativa con ...
Artículo
Herramienta multimedia de ayuda en la impartición de un laboratorio de procesadores digitales de señal (DSPs)
(2005)
El presente trabajo describe una aplicación multimedia realizada en el Departamento de Ingeniería Electrónica de la Escuela Superior de Ingenieros de Sevilla. La herramienta, un CD interactivo, se ha desarrollado con ...
Artículo
A learning methodology using Matlab/Simulink for undergraduate electrical engineering courses attending to learner satisfaction outcomes
(Kluwer Academic Publishers, 2007)
Learner-centred approaches follow the prevailing tendency in modern University reforms which are primarily concerned about ‘‘how people learn’’. The methodologies can be learner-centred in the sense of placing the student ...
Artículo
Interactive multimedia teaching of digital signal processors
(2007)
This article shows a novel approach to Digital Signal Processors (DSPs) teaching based on an interactive multimedia educational tool, designed with Shockwave™ and Macromedia Director™. The use and utility of the tool has ...
Artículo
Empleo de las tecnologías móviles en la enseñanza práctica de asignaturas técnicas. Un caso real: el laboratorio de instrumentación electrónica
(Universidad de Sevilla, 2007)
Hoy día nuestra sociedad está involucrada en el continuo desarrollo de tres importantes pilares de conocimiento, la electrónica, la informática y las telecomunicaciones. Este documento describe la introducción de estos ...
Artículo
Implementation of a web-based educational tool for digital signal processing teaching using the technological acceptance model
(2005)
This paper presents an exploratory study about the improvement and validation of a Web-based educational tool. The tool, designed with Shockwave and Macromedia Director, is used as a teaching methodology in an undergraduate ...
Artículo
Addressing learner satisfaction outcomes in electronic instrumentation and measurement laboratory course organization
(IEEE, 2007)
This paper proposes and details a course organization methodology based on learner satisfaction achievement. The approach follows the prevailing tendency in modern university reforms which are primarily concerned about ...