Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 39
Artículo
Virtual Visits as a Learning Tool for Historical Heritage in Two Specific Examples: Évora and Mérida
(MDPI, 2019)
This paper presents an educational experience in the area of learning about Art History, in particular, about the Greco-Roman period, using an innovative resource that is available due to current technology: the virtual ...
Artículo
Ponencia
Selección de niveles para las propiedades de productos industriales en la fase de diseño mediante técnicas de aprendizaje automático
(Asociación Española de Direción e Ingenería de Proyectos (AEIPRO), 2023-10)
En la constante carrera para alcanzar la eficiencia organizacional, las empresas se han dado a la tarea de buscar herramientas que permitan el mejoramiento productivo de los procesos dentro de una cadena de valor empresarial. ...
Artículo
Los Trabajos Fin de Grado: una herramienta para el desarrollo de competencias transversales en la Educación Superior
(Red Estatal de Docencia Universitaria. Universitat Politècnica de València, 2015)
Este artículo profundiza en la singularidad de los Trabajos Fin de Grado (TFG) como espacio formativo para desarrollar competencias de tipo transversal en la educación universitaria. A partir de tres casos (dos proyectos ...
Artículo
ADAPTS: An Intelligent Sustainable Conceptual Framework for Engineering Projects
(MDPI, 2020)
This paper presents a conceptual framework for the optimization of environmental sustainability in engineering projects, both for products and industrial facilities or processes. The main objective of this work is to propose ...
Artículo
Innovative education tools for developing ethical skills inuniversity science lessons. The case of the moral cross dilema
(Universitat Ramon Llull, 2017)
This article presents the feasibility of teaching generic competences (such as those related to moral reasoning aspects) through Science lessons at university level. The authors have implemented a new instrument ...
Artículo
Analysis of learning motivation in industrial engineering teaching in university of Extremadura
(MDPI, 2020-06)
Motivational orientations predispose and condition behaviour, and determine the degree of assimilation of concepts by students during their training stage. Knowing them allows professors to conduct their lessons in order ...
Artículo
Nonscientific University Students Training in General Science Using an Active-Learning Merged Pedagogy: Gamification in a Flipped Classroom
(MDPI, 2019)
Innovative teaching strategies are designing a new and promising landscape in education. They fill lessons with creativity and imagination for either the students or teachers. This article addresses an attempt to make the ...
Ponencia
Contribuciones de la Ingeniería y Dirección de Proyectos a los objetivos de Desarrollo Sostenible
(AEIPRO/IPMA. Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos, 2019)
Tras el relativo éxito de los Objetivos del Milenio, las Naciones Unidas han propuesto una agenda de trabajo, en el horizonte temporal 2015-2030, conocida como Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). Los ODS están ...
Artículo
Conceptual Framework for the Use of Building Information Modeling in Engineering Education
(Tempus Publications, 2019)
The objective of this paper is to present a critical literature review of the Building Information Modelling (BIM) methodologyandtoanalyzewhetherBIMcanbeconsideredaVirtualLearningEnvironment.Aconceptualframeworkis proposed ...