Buscar
Mostrando ítems 1-7 de 7
Artículo
Employability and Inclusion of Non-traditional University Students: Limitations and Challenges
(The International Academic Forum (IAFOR), 2021)
In recent decades employability has become more visible and is part of the agenda of European universities, leading to a closer link between higher education and the labour market. In this context, the objectives of this ...
Artículo
El aula profesional de emprendimiento de la Universidad Complutense de Madrid: Aprender y emprender
(Universidad Católica de Valencia, 2021)
Conseguir el desarrollo y promoción de la educación emprendedora es uno de los objetivos políticos clave de la Unión Europea (UE) y de sus Estados miembros desde los años noventa del siglo pasado. Para dar respuesta a ...
Artículo
Sustainability and Digital Teaching Competence in Higher Education
(MDPI, 2021-11-09)
This article examines the research that explores the relationship between sustainability and digital teaching competence in the university environment, through a qualitative systematic review, which covers 2011 to 2021. ...
Artículo
Análisis de la percepción del estudiante universitario sobre el contexto sociotecnológico a través de la innovación didáctica
(Corporación Universitaria Lasallista, 2020)
En el presente artículo se presenta un estudio diacrónico en el que se analizan 405 concepciones de estudiantes universitarios sobre la Sociedad de la Información implementadas a través de un software social (Word ...
Artículo
Retos del profesorado universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje: aportaciones del método ECO (explorar, crear y ofrecer)
(Centro de Informacion Tecnologica, 2020)
Esta investigación tiene como objetivo conocer la satisfacción e impacto percibido del profesorado universitario, así como los cambios y retos, al implementar el método ECO (explorar, crear y ofrecer) en su docencia. Se ...
Capítulo de Libro
Perceptions of Students in HE on Teaching Ideologyand Authority by Lecturers: Questioning Neutral Viewpoints about Academia
(ESREA – European Society for Research on the Education of Adults, 2020)
This paper presents research conducted at a Brazilian university, focusing on students’ perspectives on authority, power and ethics of lecturers, and their influence on teaching learning processes. Teaching ethics is ...
Artículo
Methodological Strategies of Faculty Members: Moving toward Inclusive Pedagogy in Higher Education
(MDPI, 2021-03-10)
This study presents findings that can pose an advancement in the development of inclusive teaching practices in the university scope. The aim of this work was to understand the methodological strategies that inclusive ...