Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 41
Artículo
The far-right’s influence on Twitter during the 2018 Andalusian elections: an approach through political leaders
(Universidad de Navarra: Facultad de Comunicación, 2020)
New technologies allow politicians to spread their messages omitting the role of mediators. In this context, the Internet has also promoted the emergence of a new actor, digital opinion leaders, who go beyond traditional ...
Artículo
Exploring Populism in Times of Crisis: An Analysis of Disinformation in the European Context during the US Elections
(MDPI, 2022)
Electoral contests around the world are suffering from an increasing distrust triggered by the dissemination of conspiracy theories. Extant research on political communication has largely studied this phenomenon, but, ...
Artículo
Framing Food Transition: The Debate on Meat Production and Climate Change in Three European Countries
(MDPI, 2022)
The link between meat production and climate change has fostered increasing social debate in recent years. Livestock is a major source of greenhouse gas emissions, among other global problems attached to the meat industry. ...
Artículo
Strategy and creativity in the use of political slogans: A study of the elections held in Spain in 2019
(Universidad de Navarra: Facultad de Comunicación, 2022)
The unquestionable predominance of slogans in political communication versus their declining relevance in the commercial kind underpins the objective of this study, which is to gain further insight into the strategies and ...
Artículo
Pero ¿qué me cuentas? Una revisión del concepto de verdad en el siglo XXI
(Comunicación Social Ediciones y Publicaciones, 2023)
Los medios de comunicación sufren una fuerte crisis de credibilidad en la era digital, derivada de un bajo consumo, la aparición de sistemas mediáticos híbridos o la consolidación de las redes sociales como espacios ...
Artículo
La construcción del periodismo “localizado” en medios digitales europeos. Estudio de casos
(Universidad de La Laguna, 2020)
Introducción: La información de proximidad se perfila como un elemento político central en la construcción de comunidades locales en la Red. En un contexto hiperconectado, queremos conceptualizar una modalidad de servicio ...
Artículo
Creación periodística de héroes y anti-héroes en Twitter: Zelenski y Putin en la guerra de Ucrania
(Universidad de Piura, 2023)
Los períodos de crisis internacional, como la guerra de Ucrania iniciada en febrero de 2022, suponen momentos de fuerte carga simbólica. Debido a la lejanía de este tipo de conflictos, los medios de comunicación juegan ...
Artículo
Estrategias comunicativas en Twitter y portales institucionales durante la segunda ola de Covid-19: análisis de los gobiernos de Alemania, España, Portugal y Reino Unido
(Universidad Complutense de Madrid, 2021-09-02)
Introducción: Las restricciones sociales impuestas por la pandemia de Covid-19 acentuaron el rol de las tecnologías como herramientas de interacción, pero también la función de las mismas en la comunicación institucional ...
Artículo
Thematic Agenda on Twitter in the 2019 European Parliament Elections: A Comparative Study Between ‘Spitzenkandidaten’ and National Candidates
(Ramon Llull University, 2020-12-20)
The representativeness of the European Parliament has usually been a subject of controversy which is currently enhanced by Brexit and the development of several populist movements within the EU. In this context, the elections ...
Artículo
Oportunidades de la robotización en el periodismo local: el caso de 'Mittmedia'
(Universidad Rey Juan Carlos, 2021-07-15)
El uso de la inteligencia artificial (IA) con fines periodísticos se encuentra cada vez más presente en medios de todo el mundo. La prensa local, a pesar de su centralidad en la construcción de comunidades de pertenencia, ...