Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 19
Artículo
The far-right’s influence on Twitter during the 2018 Andalusian elections: an approach through political leaders
(Universidad de Navarra: Facultad de Comunicación, 2020)
New technologies allow politicians to spread their messages omitting the role of mediators. In this context, the Internet has also promoted the emergence of a new actor, digital opinion leaders, who go beyond traditional ...
Artículo
Exploring Populism in Times of Crisis: An Analysis of Disinformation in the European Context during the US Elections
(MDPI, 2022)
Electoral contests around the world are suffering from an increasing distrust triggered by the dissemination of conspiracy theories. Extant research on political communication has largely studied this phenomenon, but, ...
Artículo
Strategy and creativity in the use of political slogans: A study of the elections held in Spain in 2019
(Universidad de Navarra: Facultad de Comunicación, 2022)
The unquestionable predominance of slogans in political communication versus their declining relevance in the commercial kind underpins the objective of this study, which is to gain further insight into the strategies and ...
Artículo
Estrategias comunicativas en Twitter y portales institucionales durante la segunda ola de Covid-19: análisis de los gobiernos de Alemania, España, Portugal y Reino Unido
(Universidad Complutense de Madrid, 2021-09-02)
Introducción: Las restricciones sociales impuestas por la pandemia de Covid-19 acentuaron el rol de las tecnologías como herramientas de interacción, pero también la función de las mismas en la comunicación institucional ...
Artículo
Thematic Agenda on Twitter in the 2019 European Parliament Elections: A Comparative Study Between ‘Spitzenkandidaten’ and National Candidates
(Ramon Llull University, 2020-12-20)
The representativeness of the European Parliament has usually been a subject of controversy which is currently enhanced by Brexit and the development of several populist movements within the EU. In this context, the elections ...
Artículo
Oportunidades de la robotización en el periodismo local: el caso de 'Mittmedia'
(Universidad Rey Juan Carlos, 2021-07-15)
El uso de la inteligencia artificial (IA) con fines periodísticos se encuentra cada vez más presente en medios de todo el mundo. La prensa local, a pesar de su centralidad en la construcción de comunidades de pertenencia, ...
Artículo
La comunicación política en la era de la mediatización, de A. R. Castromil, M. L. Humanes y L. García Tojar (eds.); Salamanca: Comunicación Social, 2020 [Reseña]
(Universidad Complutense de Madrid, 2021-07-31)
Artículo
Impact of Trump’s Digital Rhetoric on the US Elections: A View from Worldwide Far-Right Populism
(MDPI, 2021-04-26)
A time of turmoil and uncertainty is invading the public sphere. Under the framework of the 2020 US elections, populist leaders around the world supported Trump’s speech on Twitter, sharing a common ideology and language. ...
Artículo
Modelos de participación ciudadana en diferentes culturas periodísticas: los casos de RTVA (Andalucía) y RBB (Berlín y Brandeburgo) como servicio público
(Universitat Jaume I, 2021-01-30)
Los medios de comunicación públicos, incluidos los de carácter regional, se encuentran en una situación de crisis, con audiencias menguantes y una pérdida de credibilidad. Sin embargo, existen notables diferencias entre ...
Artículo
Bruselas lo pagará todo. La articulación de la esfera pública europea ante NextGenerationEU
(2022)
La pandemia de Covid-19 trajo consigo enormes retos en la gestión de crisis para entes democráticos como la Unión Europea (UE). Con el fin de lograr una salida económica y social de la crisis, las instituciones comunitarias ...