Listar Artículos (Economía Aplicada I) por título
Mostrando ítems 271-290 de 299
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The pipelines and cable trays location problem in naval design
(Elsevier, 2023-10)This paper deals with the determination of optimal locations for pipelines and cable trays in naval design. The problem ...
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The Single Period Coverage Facility Location Problem: Lagrangean heuristic and column generation approaches
(Sociedad Española de Estadística e Investigación Operativa, 2010)In this paper we introduce the Single Period Coverage Facility Location Problem. It is a multi-period discrete location ...
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Tipología de la empresa innovadora en productos y procesos en una región periférica europea
(Asociación Española de Economía Aplicada, ASEPELT, 2017)El gap de conocimiento sobre el proceso de innovación en regiones económica y tecnológicamente menos desarrolladas o ...
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Tipología de la innovación y perfiles empresariales: una aplicación empírica
(Ministerio de Industria y Turismo, 2008)La innovación es un proceso complejo de creación de novedades con significado económico cuyo efecto expansivo sobre la ...
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Tour operators and performance of SME hotels: Differences between hotels in coastal and inland areas
(Elsevier, 2020)This paper studies the differences in the impact of global tour operators on the management and performance of hotels in ...
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Tourism capital: Index for the Spanish provinces through confirmatory factor analysis
(IOP Publishing, 2018)In this study, a new conception of the relationships between competitiveness, tourism, and economic growth is proposed. ...
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Tourism intermediaries and innovation in the hotel industry
(Taylor & Francis, 2020)This paper examines the influence of tourism intermediaries on innovationin SMEs in the hotel industry from the perspective ...
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Tourist destination competitiveness: An international approach through the travel and tourism competitiveness index
(Elsevier Science, 2023)Few studies have analysed the challenges that the countries may have to face to become competitive as tourism destinations. ...
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Trabajo de Fin de Grado a debate entre los profesores del área de Ciencias Sociales y Jurídicas de la Universidad de Sevilla
(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, AECA, 2016)Con la última ordenación académica de las enseñanzas universitarias oficiales (Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre) ...
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La trascendencia económica del trabajo autónomo
(Consejo Andaluz de Relaciones Laborales, 2005)La importancia económica del trabajo autónomo no se circunscribe a su contribución a la creación de empleo y de renta, aún ...
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Trip destination prediction based on past GPS log using a Hidden Markov Model
(Elsevier, 2010)In this paper, a system based on the generation of a Hidden Markov Model from the past GPS log and cur- rent location is ...
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Trojan horses in mobile devices
(2010) -
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Turismo de cruceros: propuesta de mejora del entorno de los tripulantes a bordo de buques de pasaje, basada en nuevas tecnologías
(Universidad de La Laguna: Laboratorio de Antropología Social, 2018)En el presente trabajo se ha realizado un estudio de campo entre tripulantes de diferentes buques de pasaje (cruceros, ...
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UGC involvement, motivation and personality: comparison between China and Spain
(Elsevier, 2021)This cross-cultural study investigates antecedents of travel-related user-generated content (UGC) in China and Spain. ...
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Understanding how and when personal values foster entrepreneurial behavior: a humane perspective
(Taylor and Francis, 2021)This study aims to examine the role of entrepreneurial inten- tions and motivations in the interplay between humane- oriented ...
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Understanding the effect of place image and knowledge of tourism on residents' attitudes towards tourism and their word-of-mouth intentions: evidence from Seville, Spain
(Routledge, 2022)As places are greatly shaped and reshaped by tourism, the way residents perceive their place and their knowledge of tourism ...
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