Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Artículo
Communication apprehension and students’ educational choices: An exploratory analysis of Spanish secondary education students
(Emerald, 2017)
Purpose - The literature evidences the effects of communication apprehension (CA), defined as the level of fear and anxiety associated with either real or anticipated communication, on educational efforts and suggests ...
Artículo
Vocation, motivation and approaches to learning: a comparative study
(Emerald, 2015)
Purpose – The individual characteristics of students can have a strong influence on the success of the adopted innovations in terms of their transferability and sustainability. The purpose of this paper is to compare the ...
Artículo
Non-technical skills and students’ overconfidence in accounting
(Emerald, 2022-07-24)
Purpose – Despite the institutional calls to include the development of non-technical skills as objectives in accounting curriculum and the attempts to do so, a gap between the level of skills exhibited by graduates and ...
Artículo
Estereotipos contables. Motivaciones y percepciones sobre la contabilidad de los estudiantes universitarios de Administración de Empresas y Finanzas y Contabilidad
(ASEPUC. Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad, 2019)
El papel del profesional de la contabilidad ha evolucionado incorporando un amplio abanico de tareas que requieren de los futuros profesionales (al menos a un cierto nivel) mucho más que conocimientos técnicos.Paralelamente ...
Artículo
Relationships between communication apprehension, ambiguity tolerance and learning styles in accounting students
(Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2017)
Las dinámicas del entorno empresarial globalizado ha llevado a cambios en las capacidades necesarias para que los contables puedan añadir valour a sus clientes; lo que ha motivado una presión creciente en los docentes de ...
Artículo
Approaches to learning: an analysis of basic psychometric properties of the Spanish versions of three short questionnaires
(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, 2015)
El modelo educativo resultante de la integración en el Espacio Europeo requiere del profesorado actuar como gestores del contexto de aprendizaje, seleccionando recursos y metodologías de entre las disponibles. Los ...
Artículo
Financial literacy in tourism and management & business administration entry-level students: A comparative view
(Elsevier BV, 2024)
Financial competences are essential in the tourism industry and consequently are valued in hiring and promotion decisions. However, according to the literature, tourism graduates appear to have inadequate levels of ...
Artículo
La aprensión comunicativa en la comunicación en estudiantes de Contaduría: un estudio en la universidad pública en Jalisco
(Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo.Facultad de Contaduría y Ciencias Administrativas, 2017)
La Aprensión en los estudiantes universitarios representa una fuerte limitante en el desarrollo de las habilidades de comunicación oral y escrita, al que se enfrentan los profesores en el cumplimiento de sus objetivos ...
Artículo
Relaciones entre aprensión y autoeficacia comunicativa en los estudiantes de contaduría en México
(Universidad de Antioquía, 2018)
La contabilidad es una actividad íntimamente ligada a la comunicación. La relevancia de las capacidades comunicativas ha sido resaltada por gran número de instituciones académicas y profesionales con el apoyo de los ...
Artículo
Developing teamwork skills in accounting students: is communication apprehension a potential barrier?
(Elsevier, 2023)
Although research and pronouncements have identified the increased relevance of ‘soft’ skills for future professionals in accounting, graduates continue to exhibit deficiencies in those skills. Employers and practitioners ...