Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 29
Artículo
Docencia, investigación y burnout: el síndrome del quemado en profesores universitarios de Contabilidad
(Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2013)
El síndrome de quemarse por el trabajo (SQT), por su alto coste social, ha sido objeto de numerosos estudios. Sin embargo, los instrumentos disponibles no tienen en cuenta la multiplicidad de tareas que caracterizan el ...
Artículo
Communication apprehension and students’ educational choices: An exploratory analysis of Spanish secondary education students
(Emerald, 2017)
Purpose - The literature evidences the effects of communication apprehension (CA), defined as the level of fear and anxiety associated with either real or anticipated communication, on educational efforts and suggests ...
Artículo
Investigación en docencia de la contabilidad: consideraciones y consejos
(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, AECA, 2012)
Artículo
Motivations, expectations and preparedness for university: a study of accounting students in Ireland, the UK, Spain and Greece.
(Elsevier, 2012)
While evaluating the appropriateness of accounting education within universities has occupied researchers for many years, the harmonisation of the tertiary education process across Europe, through the Bologna Declaration, ...
Artículo
Factores que dificultan la formación por competencias en Contabilidad
(Asociación española de contabilidad y administración de empresas (AECA), 2012)
Este trabajo se apoya en el marco teórico de la desinstitucionalización para mejorar nuestro conocimiento sobre los factores que están dificultando el cambio de la docencia de Contabilidad hacia la formación por competencias ...
Artículo
Vocation, motivation and approaches to learning: a comparative study
(Emerald, 2015)
Purpose – The individual characteristics of students can have a strong influence on the success of the adopted innovations in terms of their transferability and sustainability. The purpose of this paper is to compare the ...
Artículo
Preliminary Validation of the Spanish Version of the Multiple Stimulus Types Ambiguity Tolerance Scale (MSTAT-II)
(Cambridge University Press, 2013)
Despite widespread interest in ambiguity tolerance and other informationrelated individual differences, existing measures are conceptually dispersed and psychometrically weak. This paper presents the Spanish version of ...
Artículo
The change towards a teaching methodology based on competences: a case study in a Spanish university
(Taylor & Francis, 2014)
The European Higher Education Area (EHEA) has promoted the implementation of a teaching methodology based on competences. Drawing on New Institutional Sociology, the present work aims to identify and improve knowledge ...
Artículo
Indicadores de calidad y notas de acceso: datos y reflexiones. Editorial
(Universidad de Sevilla, 2014)
Artículo
Acta non verba. La importancia para la Universidad de la docencia. Editorial
(Universidad de Sevilla, 2018)