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Mostrando ítems 1-7 de 7
Artículo
Motivations, expectations and preparedness for university: a study of accounting students in Ireland, the UK, Spain and Greece.
(Elsevier, 2012)
While evaluating the appropriateness of accounting education within universities has occupied researchers for many years, the harmonisation of the tertiary education process across Europe, through the Bologna Declaration, ...
Artículo
Factores que dificultan la formación por competencias en Contabilidad
(Asociación española de contabilidad y administración de empresas (AECA), 2012)
Este trabajo se apoya en el marco teórico de la desinstitucionalización para mejorar nuestro conocimiento sobre los factores que están dificultando el cambio de la docencia de Contabilidad hacia la formación por competencias ...
Artículo
Vocation, motivation and approaches to learning: a comparative study
(Emerald, 2015)
Purpose – The individual characteristics of students can have a strong influence on the success of the adopted innovations in terms of their transferability and sustainability. The purpose of this paper is to compare the ...
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The change towards a teaching methodology based on competences: a case study in a Spanish university
(Taylor & Francis, 2014)
The European Higher Education Area (EHEA) has promoted the implementation of a teaching methodology based on competences. Drawing on New Institutional Sociology, the present work aims to identify and improve knowledge ...
Artículo
The approaches to learning of European accounting students
(Emerald, 2010)
Purpose: To identify the impact of differing teaching contexts on the approaches to learning of accounting undergraduates in different European countries by the use of a study process questionnaire. Design/methodolo ...
Artículo
Consolidación de la formación por competencias en la universidad española: estudio de un caso
(2014)
Apoyándose en la Teoría Institucional, este trabajo pretende identificar y analizar los principales factores que están afectando al proceso de consolidación de la formación por competencias en la universidad española. Para ...
Artículo
Autoconcepto en capacidades de comunicación y aprensión: Un estudio comparativo de los estudiantes en los nuevos grados del área de Ciencias Económicas y Empresariales
(Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2013)
La comunicación es una capacidad esencial en la profesión contable, como indican los posicionamientos sobre perfil profesional publicados y los resultados de la investigación. Consecuentemente, numerosos programas están ...