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Mostrando ítems 1-7 de 7
Artículo
Moda, publicidad y arte. Relación disciplinar a través de las campañas de Moschino y Versace
(Fundación iS+D para la investigación Social Avanzada, 2019-01)
La moda, como disciplina, tiene un fuerte arraigo y vinculación al consumismo, en especial desde el desarrollo de la sociedad capitalista. Por su parte, la superficialidad y la fugacidad son características que se le ...
Artículo
Aplicación y uso del Modelo de Resonancia o Customer-Based Brand Equity (CBBE). Estudio de la lealtad de marca a través de la figura del influencer
(Universidad Rey Juan Carlos, 2021)
Los avances tecnológicos provocan un desafío para los formatos publicitarios tradicionales que presentan cierta dificultad a la hora desconectar con el público. La sobreexposición publicitaria provoca que los canales ...
Artículo
Estrategias de marketing social y comunicación de la slow fashion como herramienta de happiness management
(Universidad de Sevilla, 2023)
Desde la perspectiva del consumidor responsable se considera que parte del sistema de gestión y consumo de la moda denominada fast fashion tiene como impulso un cierto sentimiento de felicidad conseguido a través de ...
Capítulo de Libro
The Role of Social Media in the Fashion Industry: The Case of Eco Luxury in Today’s Consumption
(Palgrave Macmillan, Cham, 2021)
In the fashion and luxury sector, we are witnessing a period of change in which social networks play a leading role given their capacity to connect brands and consumers. The new trend of brands encourages sustainable ...
Artículo
Application of Sensory Marketing Techniques at Marengo, a Small Sustainable Men’s Fashion Store in Spain: Based on the Hulten, Broweus and van Dijk Model
(MDPI, 2022)
(1) Background: the present research addresses sensory marketing to check its possible potential in making the consumer shopping experience in physical points of sale more sustainable and efficient, both for potential ...
Artículo
Historical Vogue covers as a space for the relationship between art and advertising through fashion
(Universidad de Sevilla, 2021)
The ability to inspire the fashion of the environment that surrounds it, as a science of study, as a discipline and from a psychological and sociological point of view, is not usually questioned. In this sense, the ...
Artículo
Keller's resonance model in the context of fashion branding: persuasive impact through the figure of the influencer
(Allied Business Academies, 2021)
There is a saturation related to the traditional advertising format insertion, which leads to a decrease in the effectiveness of commercial communication especially in the fashion industry. Therefore, brands are implementing ...