Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Artículo
Teachers negotiating discourses of gender (in)equality : the case of equal opportunities reform in Andalusia
(Gender and Education Association, 2015)
This article is focused on the analysis of the narratives produced by a group of teachers, experts in coeducation, while they were discussing their everyday activities. They are responsible for the implementation of a ...
Artículo
Aprendizaje y psicología histórico-cultural. Aportaciones de una perspectiva social del aula
(Díada, 2007)
En este trabajo se describe la perspectiva de la psicología histórico cultural sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje. El aprendizaje es, así, descrito como un proceso con tres características esenciales. En primer ...
Artículo
Competencia cultural y comunidades diversas. Un análisis multicultural
(Universidad Autónoma de Madrid, 2015)
El objetivo principal de este trabajo es identificar dimensiones relevantes del constructo Competencia Cultural Comunitaria, tanto a nivel individual —profesionales de la educación—, como a nivel organizacional —centros ...
Artículo
La educación a través de su discurso. Prácticas educativas y construcción discursiva del conocimiento en el aula
(Ministerio de Educación, 2008)
El marco teórico en el que se sitúa nuestra investigación es el de los principios y las estrategias metodológicas desarrollados por la psicología histórico-cultural, las perspectivas constructivistas, el análisis del ...
Artículo
Collective remembering and future forecasting during the COVID‑19 pandemic: How the impact of COVID‑19 afected the themes and phenomenology of global and national memories across 15 countries
(Springer, 2023)
The COVID-19 pandemic created a unique set of circumstances in which to investigate collective memory and future simulations of events reported during the onset of a potentially historic event. Between early April and late ...
Artículo
From current to possible selves: Self-descriptions of resilient post-compulsory secondary education Spanish students at risk of social exclusion
(ELSEVIER, 2023)
Being in a situation of social exclusion limits the potential of individuals and hinders their possibility to have a dignified life. In order to avoid social exclusion and marginalization, adequate access to formal education ...