Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 694
Artículo
“Einstein Worked his Socks off”. Conceptions of Intelligence in University Teaching Staff
(Hipatia Press, 2020)
Existe una amplia investigación que relaciona las teorías implícitas de inteligencia con diversas variables vinculadas con el aprendizaje, tanto en estudiantes como en profesores. Sin embargo, encontramos un vacío en la ...
Artículo
Executive n-back tasks for the neuropsychological assessment of working memory
(Elsevier, 2015)
Working memory (WM) has been defined as a cerebral function which allows us to maintain and manipulate information “online”. One of the most widely used paradigms to assess WM is the n-back test. Despite its extensive ...
Artículo
La inhibición latente como un procedimiento de análisis del proceso atencional ante estímulos irrelevantes
(Consejo General de Colegios Oficiales de Psicología de España, 2002)
Se denomina inhibición latente a un procedimiento por el que la presentación en solitario de un estímulo da lugar al retraso en la adquisición de una asociación posterior en la que el estímulo preexpuesto predice la aparición ...
Artículo
Retest reliability of individual alpha ERD topography assessed by human electroencephalography
(Public Library of Science, 2017-10-31)
Background Despite the immense literature related to diverse human electroencephalographic (EEG) parameters, very few studies have focused on the reliability of these measures. Some of the most studied components (i.e., ...
Artículo
La construcción de un “yo” en un taller popular de pintura: Memoria e identidad
(Universitat de Girona, 2017)
The aim of this work is to explore the influence of a popular painting workshop as socio-cultural scenery in the process of self-reconstruction and the elaboration of personal memories of students. Popular painting ...
Artículo
Manual material handling training: the effect of self-observation, hetero-observational and intrinsic feedback on workers’ knowledge and behaviour
(MDPI, 2020)
This study aimed to assess the effect of systematic self-observation, hetero-observational feedback, and feedforward and intrinsic feedback (SsObserWork components) on workers’ knowledge and behaviour of a manual material ...
Artículo
Problemas en el uso de los términos cualitativo/cuantitativo en Investigación Educativa
(1993)
Cada vez son más los autores que se muestran partidarios de utilizar la metodología cualitativa en sus investigaciones (Filstead, 1986, Taylor y Bogdan, 1986, etc.). Sin embargo, resulta difícil ofrecer hoy en día una ...