Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 12
Artículo
Validez de la Evaluación Electroencefalográfica en la Identificación del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad
(Universidad de Sevilla, 2011)
En este trabajo se analiza la validez del EEG como prueba añadida en el diagnóstico del TDAH así como de la SNAP-IV, instrumento empleado con frecuencia en atención primaria para la detección de este trastorno. Han participado ...
Artículo
Validez de la evaluación electroencefalográfica en la identificación del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad
(Universidad de Sevilla, 2012)
En este trabajo se analiza la validez del EEG como prueba añadida en el diagnóstico del TDAH así como de la SNAP-IV, instrumento empleado con frecuencia en atención primaria para la detección de este trastorno. Han participado ...
Artículo
Perfil electroencefalográfico de niños con TDAH
(Grupo de investigación Aitana, 2015)
En este trabajo se analiza el perfil electroencefalográfico de niños con diagnóstico de TDAH. Han participado 56 menores con edades entre 7 y 14 años (M= 9.08, SD=1.88), 49 niños (87.5%) y 7 niñas (12.57%). Han sido evaluados ...
Artículo
Results of Neurofeedback in Treatment of Children with ADHD: A Systematic Review of Randomized Controlled Trials
(Springer, 2022)
Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is one of the most prevalent disorders in children and adolescents. Neurofeedback, a nonpharmaceutical treatment, has shown promising results. To review the evidence of ...
Artículo
Neurofeedback and treatment adherence in ADHD
(Universidad de Sevilla, 2013)
Adherence and therapeutic abandonment are causes for concern in the clinical setting due to the consequences and adverse effects mainly involving for patients. Those who discontinue the treatment or refuse to start do not ...
Artículo
Attention and response control in ADHD: Evaluation through Integrated Visual and Auditory Continuous Performance Test
(Cambridge University Press, 2015)
This study assesses attention and response control through visual and auditory stimuli in a primary care pediatric sample. The sample consisted of 191 participants aged between 7 and 13 years old. It was divided into 2 ...
Artículo
Multi-informant assessment of Cognitive Disengagement Syndrome (formerly Sluggish Cognitive Tempo). Self-reported measures of children in relation to parents
(Universidad de Murcia, 2024)
El objetivo fue examinar, desde una aproximación multi-informante, las medidas del Síndrome de Desconexión Cognitiva (SDC) de padres/madres e hijos/as y su relación con síntomas internalizantes y externalizantes. 279 ...
Artículo
Neurofeedback, pharmacological treatment and behavioral therapy in hyperactivity: Multilevel analysis of treatment effects on electroencephalography
(Elsevier, 2015)
The purpose of this study was to investigate the efficacy of neurofeedback, pharmacological treatment and behavioral therapy in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) through a controlled, randomized, multigroup ...
Artículo
Competencias lingüísticas en el contexto escolar. Comparación entre alumnado con trastorno por déficit de atención con hiperactividad, trastorno específico del lenguaje y desarrollo normotípico
(Universidad Internacional de la Rioja, 2021)
El trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH) frecuentemente se asocia a alteraciones en el lenguaje, similares a las manifestadas por las personas con trastorno específico del lenguaje (TEL) (Helland et ...
Artículo
A randomized controlled trial to examine the posttreatment efficacy of neurofeedback, behavior therapy, and pharmacology on ADHD measures
(Sage, 2019)
Objective: To examine the efficacy of neurofeedback (NF), behavior therapy (BT), and pharmacology (PH) on the improvement of ADHD-related symptoms. Method: Fifty-nine children with ADHD (M = 8.80 years, SD = 1.92 years) ...