Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Artículo
La Universidad a análisis: las voces del alumnado con discapacidad
(2011)
En este artículo se presentan los resultados parciales de un estudio en curso1 que tiene el propósito de analizar las barreras y ayudas que los estudiantes con discapacidad identifican en la Universidad como institución y ...
Artículo
Empleo de metodologías activas de enseñanza para el aprendizaje de la Química
(2011)
En esta experiencia se ha diseñado y aplicado un modelo docente basado en metodologías activas de enseñanza aplicado a la Química, concretamente el aprendizaje basado en problemas, con el objetivo final de promover, adquirir ...
Artículo
Modeling the interactions of phthalocyanines in water: From the Cu(II)-tetrasulphonate to the metal-free phthalocyanine
(American Institute of Physics (AIP), 2011)
A quantum and statistical study on the effects of the ions Cu2+ and SO3− in the solvent structure around the metal-free phthalocyanine (H2Pc) is presented. We developed an ab initio interaction potential for the system ...
Artículo
Study of the reaction 2-(p-nitrophenyl)ethyl bromide + OH- in dimeric micellar solutions
(MDPI, 2011)
The dehydrobromination reaction 2-(p-nitrophenyl)ethyl bromide + OH− was investigated in several alkanediyl---bis(dodecyldimethylammonium) bromide, 12-s- 12,2Br− (with s = 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12) micellar solutions, ...
Artículo
Evaluation of magnetic terms in Cu4O4 cubane-like systems from selected configuration interaction calculations: A case study of polynuclear transition-metal systems
(AIP Publishing, 2011-11)
We present the evaluation of magnetic terms in a Cu4O4 cubane-like system from truncated CI calculations, as a case study of polynuclear transition-metal complexes. We employ a new excitation selected configuration ...
Artículo
Physical analysis of the through-ligand long-distance magnetic coupling: Spin-polarization versus Anderson mechanism
(Royal Society of Chemistry, 2011)
The physical factors governing the magnetic coupling between two magnetic sites are analyzed and quantified as functions of the length of the bridging conjugated ligand. Using wave-function-theory based ab initio calculations, ...