Buscar
Mostrando ítems 1-7 de 7
Artículo
TIC y Diversidad Funcional: barreras para la Formación del Profesorado en la Comunidad Autónoma de Castilla y León (España)
(Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, 2019-02-28)
El profesorado se configura como un elemento clave para lograr una plena inclusión de las TIC en las aulas. En este marco, se pretende analizar las principales barreras para el desarrollo de planes de formación del profesorado ...
Artículo
Adaptation of Curricular Activities as a form of Inclusion - An Experience Report
(2017)
Inclusive education implies a bilateral commitment between people with and without disability. The activities in preschool education, such as the exploration of children's stories, nursery rhymes and songs, are ...
Ponencia
New trends in ICT regarding education
(Instituto Politécnico de Bragança, 2018)
In the 21st century and because of the exponential growth of the Internet and Information Communication Technologies (ICT), people lived in a technological age, in all areas and in all contexts, we have daily contact with ...
Artículo
Propuesta de las condiciones de las aplicaciones móviles, para la construcción de un entorno de accesibilidad personal para usuarios con discapacidad visual en las Smart Cities
(Universidad de Oviedo, 2019)
Los nuevos avances tecnológicos y el uso de nuevas aplicaciones móviles permiten acceder a múltiples posibilidades en las Smart Cities. Sin embargo, el uso de la tecnología no resuelve por sí misma problemas de inclusión ...
Ponencia
New trends in education: the use of ICT in different ways
(International Academy of Technology, Education and Development, 2019)
In the 21st century and due to the exponential growth of the Internet and Information and Communication Technologies (ICT), people live in a technological age, in all areas and in all contexts, we have daily contact with ...
Artículo
ICT and disabilities. Construction of a diagnostic instrument in Spain
(Association for Social Studies Educator, 2018)
This work presents the process of validation of a questionnaire that aims to determine the level of training and knowledge of teachers in the Spanish primary education, with respect to the application of the Information ...
Artículo
Educación emocional y TIC
(Asociación Internacional de Expresión y Comunicación Emocional (AIECE), 2019)