Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 11
Ponencia
Desafíos de la formación docente ante la exclusión educativa
(Editorial Enfoques Educativos S.L., 2015)
En un contexto caracterizado por el progresivo impacto de la globalización cultural y económica, la institución tradicional de socialización como es la escuela se ven seriamente interpeladas. El incremento del alumnado ...
Artículo
Immigrant Pupils and Intercultural Teaching Competencies
(Sage, 2021)
Over recent years, the existence of foreign pupils in Spain has generated new multicultural spaces in classrooms and an education system, which must provide equality and fairness to all pupils. In Andalusia, the number of ...
Artículo
TIC y discapacidad. Principales barreras para la formación del profesorado
(UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2018)
Artículo
Formación del profesorado y TIC para el alumnado con discapacidad: una revisión sistemática
(Associação Brasileira de Pesquisadores em Educação Especial, 2020)
La formación del profesorado es necesaria y esencial para desarrollar una educación de calidad en igualdad y equidad. En este contexto, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) abren una nueva forma de ...
Artículo
Are primary education teachers trained for the use of the technology with disabled students?
(Springernature, 2022)
Incorporating information and communication technology (ICT) in inclusive class‑ rooms requires competent teachers, both technological and pedagogical. To contrast these theoretical assumptions, this study aims to identify ...
Artículo
Knowledge of university teachers on the use of digital resources to assist people with disabilities. The case of Spain
(Springer, 2022)
The integration of Information and Communication Technologies (ICT) in the context of higher education and in the framework of an education in equality and equity requires a competent teaching staf both from a technological ...
Artículo
TIC y diversidad funcional: conocimiento del profesorado
(European Journal of investigation in health, psychology and education, 2017)
La educación de calidad en igualdad y equidad requiere el compromiso de todos los miembros de la comunidad educativa. Este se adquiere favoreciendo la formación permanente del profesorado, un aprendizaje continuo adaptado ...
Artículo
Impact of University Teachers’ Technological Training on Educational Inclusion and Quality of Life of Students with Disabilities: A Systematic Review
(MDPI, 2023)
Higher education institutions moving towards the inclusive education model have to offer quality education for all students. In this sense, the use of technologies favours not only the education of people with disabilities, ...
Ponencia
Aprendizaje Basado en Problemas (ABP): una experiencia con alumnos de la asignatura "Educación y Diversidad"
(2012)
La experiencia que se presenta ha consistido en la aplicación de la metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) como alternativa a la metodología tradicional, a tres grupos de la asignatura “Educación y Diversidad” ...
Artículo
Digital teaching competencies and disability. Validation of a questionnaire design using the K coefficient to select expert
(Elsevier SCI LTD, 2023)
Higher education is one of the types of education most influenced by digital technologies. This situation, in educational contexts of quality and equity, presents different advantages but, at the same time, also many ...