- idUS
- Browsing by Author
Browsing by Author "Martín Molina, Verónica"
Now showing items 1-20 of 39
-
Article
A classification of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (κ, μ)-spaces
Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica; Vrancken, Luc (Springer, 2018)We present classifications of totally geodesic and totally umbilical Legendrian submanifolds of (κ, µ)-spaces with Boeckx ...
-
Article
Algebraic Approach to the Minimum-Cost Multi-Impulse Orbit-Transfer Problem
Avendaño, M.; Martín Molina, Verónica; Martín-Morales, J.; Ortigas-Galindo, J. (American Institute of Aeronautics and Astronautics [Society Publisher], 2016)A purely algebraic formulation (i.e., polynomial equations only) of the minimum-cost multi-impulse orbit-transfer problem ...
-
Article
Almost cosymplectic and almost Kenmotsu (κ, μ, ν)-spaces
Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (Springer, 2013-08)We study the Riemann curvature tensor of (κ, µ, ν)-spaces when they have almost cosymplectic and almost Kenmotsu structures, ...
-
Master's Final Project
Un análisis de las definiciones de cuerpos geométricos propuestas por maestros de Educación Primaria en formación
Baraja Reyes, Juan José (2023)Esta investigación es fruto de la relevancia que tiene el conocimiento de definiciones matemáticas, y concretamente ...
-
Presentation
Aspectos del discurso de estudiantes universitarios cuando construyen definiciones matemáticas
González Regaña, Alfonso José; Martín Molina, Verónica; Fernández León, Aurora; Toscano Barragán, Rocío; Gavilán Izquierdo, José María (Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas, 2017)En este trabajo estudiamos el proceso de definir de estudiantes universitarios para profesor a través del análisis del ...
-
Article
Bochner and conformal flatness on normal complex contact metric manifolds
David E. Blair; Martín Molina, Verónica (Springer, 2010-10-10)We will prove that normal complex contact metric manifolds that are Bochner flat must have constant holomorphic sectional ...
-
Article
Characterising pre-service primary school teachers’ discursive activity when defining
Martín Molina, Verónica; Toscano Barragán, Rocío; Fernández León, Aurora; Gavilán Izquierdo, José María; González Regaña, Alfonso José (Modestum Publishing, 2023)This paper studies how pre-service primary school teachers construct and select mathematical definitions through the ...
-
Article
Characterizing the role of technology in mathematics teachers’ practices when teaching about the derivative
Gavilán Izquierdo, José María; García, Mercedes; Martín Molina, Verónica (Taylor & Francis, 2021)A current research problem in mathematics education is the characterization of the role of teachers in the processes of ...
-
Final Degree Project
Clasificación de problemas aritméticos escolares en educación primaria
Rodríguez Galante, María Dolores (2022)En esta investigación se analizan 3 libros de texto de matemáticas de Educación Primaria de la editorial SM, en concreto, ...
-
Final Degree Project
Comparación de la eficacia de distintos métodos de trabajo para el cálculo mental
Cotán Pérez, Ana; Del Valle Ortiz, Esperanza; Díaz Palma, Pilar Rocío (2021)Este Trabajo de Fin de Grado se centra en el análisis de tres intervenciones distintas realizadas en el cuarto curso de ...
-
Chapter of Book
Cómo construyeron definiciones matemáticas los estudiantes para maestro: una aproximación sociocultural
Gavilán Izquierdo, José María; Martín Molina, Verónica; González Regaña, Alfonso José; Toscano Barragán, Rocío; Fernández León, Aurora (Ediciones Universidad Salamanca, 2019)En este capítulo se presenta un estudio sobre el conocimiento matemático de los estu diantes para maestro de Educación ...
-
Article
Differences between how Undergraduate Students Define Geometric Solids and what their Lecturers Expectfrom them through the Lens of the Theory of Commognition
Martín Molina, Verónica; González Regaña, Alfonso José; Toscano Barragán, Rocío; Gavilán Izquierdo, José María (Modestum LTD, 2020-11-14)Undergraduate students’ engagement with mathematical discourse when defining geometric solids is analysed and compared ...
-
Article
El discurso de estudiantes para maestro cuando describen y definen cuerpos geométricos
González Regaña, Alfonso José; Martín Molina, Verónica; Toscano Barragán, Rocío; Fernández León, Aurora; Gavilán Izquierdo, José María (Universitat Autónoma de Barcelona, 2021)En este trabajo, nos planteamos avanzar en el estudio de la práctica matemática de definir de los estudiantes para maestro. ...
-
Final Degree Project
Gamificación , materiales manipulativos y TIC para la enseñanza de la suma y la resta en primer ciclo de educación primaria
Mora Toledo, Ángela (2022)Nos encontramos en una sociedad de cambio, y como tal, los docentes debemos actualizarnos constantemente para conseguir ...
-
Article
Generalized (κ, µ)-space forms and d-homothetic deformations
Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica (2011)We study the Da-homothetic deformations of generalized (κ, µ)- space forms. We prove that the deformed spaces are again ...
-
Article
Generalized (κ,μ)-space forms
Carriazo Rubio, Alfonso; Martín Molina, Verónica; Tripathi, Mukut Mani (Springer, 2013-02)Generalized (κ, µ)-space forms are introduced and studied. We examine in depth the contact metric case and present examples for all possible dimensions. We also analyse the trans-Sasakian case.
-
Article
Generalized Sasakian Space Forms Which Are Realized as Real Hypersurfaces in Complex Space Forms
Carriazo Rubio, Alfonso; Cho, Jong Taek; Martín Molina, Verónica (MDPI, 2020-05-29)We prove a classification theorem of the generalized Sasakian space forms which are realized as real hypersurfaces in complex space forms.
-
Presentation
Identificando conflictos comognitivos en el discurso de estudiantes universitarios cuando definen
González Regaña, Alfonso José; Martín Molina, Verónica; Fernández León, Aurora; Toscano Barragán, Rocío; Gavilán Izquierdo, José María (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM)., 2019-09)En este estudio, avanzamos en nuestra investigación sobre la práctica de definir entre estudiantes universitarios. Para ...
-
Article
Identifying routines in the discourse of undergraduate students when defining
Fernández León, Aurora; Gavilán Izquierdo, José María; González Regaña, Alfonso José; Martín Molina, Verónica; Toscano Barragán, Rocío (Springer, 2021)In this paper, we study how undergraduate students define 3D geometrical solids. With this aim, we have identified the ...
-
Final Degree Project
Introducción a la magnitud y la medida con el aprendizaje cooperativo
Fernández García, Isabel (2019)Este trabajo de fin de grado presenta una intervención realizada a un grupo de segundo de Educación Primaria sobre los ...