NombreOjeda Pérez, Mónica
DepartamentoPsicología Evolutiva y de la Educación
Área de conocimientoPsicología Evolutiva y de la Educación
Categoría profesionalProfesora Ayudante Doctora
Correo electrónicoSolicitar
           
  • Nº publicaciones

    10

  • Nº visitas

    4199

  • Nº descargas

    7003


 

Artículo
Icon

Using vignettes in qualitative research to assess young adults’ perspectives of sexting behaviours

Dodaj, Arta; Sesar, Kristina; Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del; Howard, Dominika; Speno, Ashton Gerding (Centre of Sociological Research, 2023)
The purpose of this study was to compare attitudes toward sexting using vignettes. Participants were 49 university students ...
Artículo
Icon

Aunque no te lo digan, también duele: la homonegatividad internalizada en el ciberacoso LGBTQ+ en adolescentes

Ojeda Pérez, Mónica; Espino Peñate, Esperanza del Rocío; Elipe Muñoz, Paz; Rey Alamillo, Rosario del (Grupo Comunicar, 2023)
El ciberacoso es un problema con mayor frecuencia y gravedad entre las personas LGBTQ+. La investigación previa ha analizado, ...
Artículo
Icon

Environmental education: effects on knowledge, attitudes and perceptions, and gender differences

Rey Alamillo, Rosario del; Ojeda Pérez, Mónica; Mora Merchán, Joaquín Antonio; Sánchez Díaz, María de las Nieves; Morgado Camacho, Beatriz María; Lasaga Rodríguez, María José (Taylor and Francis Group, 2022)
Environmental education is a decisive tool in the promotion of a citizenry committed to environmental sustainability. Among ...
Artículo
Icon

Lines of Action for Sexting Prevention and Intervention: A Systematic Review

Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del (Springer, 2021)
Sexting has become a new form of intimate interaction in line with contemporary communication methods. This phenomenon often ...
Tesis Doctoral
Artículo
Icon

Prevenir e intervenir en los riesgos asociados a las tecnologías de la información y la comunicación: el caso del cyberbullying

Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del (Centro de Estudios Financieros, 2021)
El contexto digital y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) avanzan a una gran velocidad y, aunque ...
Artículo
Icon

Adolescents’ Sexy Self-Presentation on Instagram: An Investigation of Their Posting Behavior Using a Prototype Willingness Model Perspective

Van Ouytsel, Joris; Walrave, Michel; Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del; Ponnet, Koen (MDPI, 2020)
Some adolescents use social media platforms, such as Instagram, for sexualized self-presentation, which includes posting ...
Artículo
IconIcon

Sexting en adolescentes: prevalencia y comportamientos

Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del; Walrave, Michel; Vandebosch, Heidi (Grupo Comunicar, 2020)
El sexting es una de las prácticas a través de la que los jóvenes exploran su sexualidad. Aunque se recomienda responder ...
Artículo
Icon

Sexting among adolescents: The emotional impact and influence of the need for popularity

Rey Alamillo, Rosario del; Ojeda Pérez, Mónica; Casas Bolaños, José Antonio; Mora Merchán, Joaquín Antonio; Elipe Muñoz, Paz (Frontiers Media, 2019)
Sexting refers to the exchange of sexual content material via technological devices. The definitions of this phenomenon ...
Capítulo de Libro
Icon

Experiencia basada en la evidencia: la necesidad de valorar las estrategias de prevención del abandono escolar

Rey Alamillo, Rosario del; Ojeda Pérez, Mónica (Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Centro de Publicaciones, 2015)