NameGallego Sánchez, Inés Magdalena
DepartmentDidáctica de las Matemáticas
Knowledge areaDidáctica de la Matemática
Professional categoryProfesor Permanente Laboral - Mod. PCD
E-mailRequest
         
  • No. publications

    19

  • No. visits

    1625

  • No. downloads

    1405


 

Article
Icon

Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Martín Molina, Verónica; Caro Torró, Isabel; Gavilán Izquierdo, José María (Taylor & Francis, 2023)
Our work investigated how six primary school students used a non- traditional method for adding and subtracting: the ABN ...
Article
Icon

Analizando perfiles de reconocimiento en teoría de grafos

González Herrera, Antonio; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Gavilán Izquierdo, José María; Puertas, María Luz (Universidad Autónoma de Barcelona, 2022)
En este trabajo exploramos las habilidades de reconocimiento en teoría de grafos que poseen estudiantes universitarios del ...
Article
Icon

Analyzing Pedagogical Routines in the Upper Secondary School Teacher’s Discourse Using the Commognitive Aproach

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; González Herrera, Antonio; Gavilán Izquierdo, José María (Gate Association for Teaching and Education, 2022)
In this work, we investigated through a case study the pedagogical discourse of the upper secondary school teacher when ...
Article
Icon

The power of an elector in the Spanish parliament: A study compared with power indices

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Fernández García, Julio R. (SAGE, 2022)
The main goal of this article is to study, from a game theory perspective, the composition of the Spanish Parliament ...
Article
Icon

Cost-allocation problems for fuzzy agents in a fixed-tree network

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Springer, 2022)
Cost-allocation problems in a fixed network are concerned with distributing the costs for use by a group of clients who ...
Article
Icon

A theoretical analysis of the validity of the Van Hiele levels of reasoning in graph theory

González Herrera, Antonio; Gavilán Izquierdo, José María; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Puertas, María Luz (2022)
The need to develop consistent theoretical frameworks for the teaching and learning of discrete mathematics, specifically ...
Article
Icon

A New Tool for the Teaching of Graph Theory: Identification of Commognitive Conflicts

Gavilán Izquierdo, José María; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; González Herrera, Antonio; Puertas, María Luz (Teaching Research NYC MODEL, 2022)
MATHEMATICS TEACHING RESEARCH JOURNAL 186 SUMMER 2022 Vol 14 no 2 This content is covered by a Creative Commons license, ...
Article
Icon

A value for games on colored communication structures

Ordóñez Sánchez, Manuel; Jiménez Losada, Andrés; Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena (Springer, 2021)
Colored graphs have been used in many areas of technological research such as computer science, multiprocessor systems, ...
Presentation
Icon

Niveles de respuesta de estudiantes de teoría de grafos usando definiciones desde el modelo de van Hiele

González. A; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Puertas González, María Luz; Gavilán Izquierdo, José María (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM, 2021)
En este trabajo analizamos las respuestas de estudiantes de ingeniería informática a dos tareas que implican el uso de ...
Article
Icon

How an Upper Secondary School Teacher Provides Resources for the Transition to University: A Case Study.

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Gavilán Izquierdo, José María (Modestum Limited;Modestum Publishing Ltd, 2021)
This paper analyzes the discursive activity of an upper secondary school teacher on the topic of the derivative. Specifically, ...
Article
Icon

Characterizing levels of reasoning in graph theory

González Herrera, Antonio; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Gavilán Izquierdo, José María; Puertas, María Luz (Modestum, 2021)
This work provides a characterization of the learning of graph theory through the lens of the van Hiele model. For this ...
Final Degree Project
Icon

Propuesta de intervención basada en el uso de blender para la enseñanza y aprendizaje de matemáticas en el 4º curso de primaria

Torres Moríñigo, Jaime; Gallego Sánchez, Inés Magdalena (2020)
Actualmente el uso de las tecnologías se encuentra ligado a muchos aspectos de la vida diaria de las personas, siendo la ...
Article
Icon

A Symmetric Banzhaf Cooperation Value for Games with a Proximity Relation among the Agents

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Fernández García, Julio R.; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (MDPI, 2020)
A cooperative game represents a situation in which a set of agents form coalitions in order to achieve a common good. To ...
Presentation
Icon

Discurso matemático de estudiantes de Educación Primaria cuando usan el método ABN

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Caro Torró, Isabel; Gavilán Izquierdo, José María (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM, 2019)
En este trabajo investigamos el aprendizaje del método ABN (Abierto Basado en Números) por parte de los estudiantes de ...
Article
Icon

The cg-average tree value for games on cycle-free fuzzy communication structures

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Sociedad Española de Estadística e Investigación Operativa, 2019)
The main goal in a cooperative game is to obtain a fair allocation of the profit due the cooperation of the involved agents. ...
Article
Icon

The cg-position value for games on fuzzy communication structures

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Elsevier, 2018)
A cooperative game for a set of agents establishes a fair allocation of the profit obtained for their cooperation. The ...
Article
Icon

Soft cooperation systems and games

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Taylor and Francis, 2018)
A cooperative game for a set of agents establishes a fair allocation of the profit obtained for their cooperation. In order ...
Article
Icon

A Banzhaf value for games with a proximity relation among the agents

Fernández García, Julio R.; Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Ordóñez Sánchez, Manuel (Elsevier, 2017)
The Banzhaf index is a function determining the power or influence in the decision of a set of agents. The extension of ...
PhD Thesis
Icon

Juegos con cooperación restringida por grafos difusos

Gallego Sánchez, Inés Magdalena; Jiménez Losada, Andrés; Fernández García, Julio R. (2016)