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Mostrando ítems 1-10 de 103
Artículo
The influence of social media usage and health consciousness on the purchasing intention of organic products: the mediating role of attitude
(Universidad de Sevilla, 2023)
The purpose of this paper is to analyze the influence of health consciousness (HC) and social media usage (SM) on the attitude towards organic products (ATT) and the purchasing intention of organic products (PI) in the ...
Artículo
The commercialization of the Internet in Spain and its impact on communication between 1980 and 2000
(Universidad de Sevilla, 2024)
Although the first Internet experiences in Spain are related to e-mail and the use of some functionalities, such as file exchange or access to institutional directories, the popularization of the Internet coincides in ...
Artículo
El Periodismo comunitario en la provincia de Santa Elena, Ecuador. Análisis de Radio Amor y Sección “La Península”, de Diario Súper
(Universidad de Sevilla, 2021)
El presente artículo comienza fijando el concepto y algunas de las principales características principales características del “periodismo comunitario”. Este fenómeno viene desarrollándose ya desde hace varias décadas ...
Artículo
Xenophobia and Fake News. Analysis of the confused news flow. Maldita Migración Project
(Universidad de Sevilla, 2020)
The term “fake news” is translated as false news and its intention is to misinform. Although as Wardle (2017) expresses, it goes beyond a simple definition, it is a complete ecosystem of information and they are presented with ...
Artículo
Inclusive Application Interface Designe Aimed at Functional Illiterates
(Universidad Sevilla, 2019-12-31)
In this article, we highlight aspects of an investigation that seeks to build an inclusive design, which can support the development of an application prototype aimed at improving the writing and reading levels of functional ...
Artículo
Marketing relacional como estrategia de fidelización de clientes en una industria panadera
(Universidad de Sevilla, 2022)
Este estudio se realizó con el objetivo de determinar la relación entre el marketing relacional y fidelización de clientes en una industria panadera, tiene un enfoque cuantitativo de alcance descriptivo-correlacional. ...
Artículo
Digital advertising storytelling: consumer educommunication
(Universidad de Sevilla, 2018)
This is a revision of the concept of digital storytelling to get a definition from a point of view of consumer educommunication. This is how new digital advertising storytelling can modify consumer roles and behaviors. So, ...
Artículo
Estrategias de expansión narrativa en proyectos transmedia de ficción: el caso de ‘El Ministerio del Tiempo’
(Universidad de Sevilla, 2020)
Este trabajo explora las opciones que existen para ampliar los horizontes narrativos de los mundos de ficción en las actuales series de televisión. En él se analizan, única y exclusivamente, contenidos de ficción. Teniendo ...
Artículo
The communication of social causes in times of Instagram. An analysis of its effect on society
(Universidad de Sevilla, 2020)
Social networks are configured as a key tool in the marketing and communication policies of non-governmental organizations (NGOs). It is also a very useful medium for anyone who wants to inform and raise awareness in ...
Artículo
La dialéctica de la inmigración y el sueño europeo en los discursos de los políticos españoles. Un análisis de caso en Twitter
(Universidad de Sevilla, 2020)
La incursión de Twitter en las dinámicas de comunicación de los partidos políticos es un hecho que ya ha captado la atención de investigadores como Parmelee y Bichard (2011), (Shirky, 2011), Zurutuza (2012), Deltell, ...