Artículos (Didáctica y Organización Educativa)
Envíos recientes
-
Artículo
Possibilities of Extended Reality in education
(Routledge Journals, Taylor & Francis, 2024)With the constant development of technology and the growing interest of students in its application, extended reality ...
-
Artículo
Redes de apoyo sociales y académicas de estudiantes con discapacidad que contribuyen a su inclusión en la enseñanza superior
(Fundacion IS&D inveatigacion socail avanzada, 2016)El artículo presenta los resultados de una investigación “eliminado título para revisión anónima”, financiada por ...
-
Artículo
Acciones del profesorado para una práctica inclusiva en la universidad
(Associacao Nacional de Pos-Graduacao e Pesquisa em Educacao, 2019)En este artículo se analizan las acciones que el profesorado de una universidad española realiza para contribuir a la ...
-
Artículo
Profesorado universitario y educación inclusiva: respondiendo a sus necesidades de formación
(Associacao Brasileira de Psicolgia Escolar e Educacional, 2018)Este artículo presenta los resultados de una investigación cuyo objetivo era diseñar, desarrollar y evaluar un programa ...
-
Artículo
Understanding inclusive pedagogy in primary education: teachers’ perspectives
(Taylor and Francis, 2021)This article describes the beliefs, knowledge, designs and actions of primary education teachers who carry out inclusive ...
-
Artículo
Facilitating the retention and success of students with disabilities in health sciences: Experiences and recommendations by nursing faculty members
(Elsevier B.V., 2020)This paper explores the experiences of 19 Spanish faculty members teaching nursing students with disabilities and their ...
-
Artículo
Recommendations about inclusive pedagogy for Spanish faculty members in the area of Social and Legal Sciences
(Elsevier, 2023)This paper provides a useful guide of recommendations drawn from the experiences described by 25 Spanish inclusive faculty ...
-
Artículo
Planning and implementing actions for students with disabilities: Recommendations from faculty members who engage in inclusive pedagogy
(Elsevier, 2020)The focus of this paper is to explore the advice given to colleagues by 119 Spanish faculty members who engage in inclusive ...
-
Artículo
Learning from faculty members who carry out inclusive pedagogy in Spanish universities: the importance of accessible methodologies and resources
(Univ Wollongong, 2024)Access to higher education (HE) for students with disabilities has increased considerably over the last decades. Faced ...
-
Artículo
El bienestar emocional del profesorado en los centros TIC como factor de innovación educativa
(2008)Este artículo propone una aproximación a la temática del bienestar emocional del profesorado, analizándolo como un ...
-
Artículo
Evaluación de una formación online basada en Flipped classroom
(Ministry Education & Science, 2020)En esta investigación se analizan los efectos del modelo pedagógico Flipped classroom en el rendimiento y la satisfacción ...
-
Artículo
Perfil formativo y competencias profesionales de los titulados en pedagogía en el nuevo espacio europeo de educación superior
(Instituto Calasanz de Ciencias de la Educación, 2005)Los cambios qu proponen las nuevas políticas universitarias en relación al proceso de convergencia europea nos sitúan ante ...
-
Artículo
Desarrollo de competencias específicas en la materia tecnología educativa bajo el marco del espacio europeo de educación superior
(Universidad de Extremadura, 2004)La experiencia que aquí presentamos, se encuentra enmarcada en una propuesta formativa en la que se plantea una aproximación ...
-
Artículo
Training of the future teacher in the flipped learning model in an online environment
(Universidad de la Rioja, 2023)The objective of this paper is to evaluate the effectiveness of a training program, based on the flipped learning model, ...
-
Artículo
Digital competence of higher education professor according to DigCompEdu. Statistical research methods with ANOVA between fields of knowledge in different age ranges
(Springer, 2021)The tasks of the university educators must be linked to the digital demands posed by the more sophisticated professions ...
-
Artículo
Classification models in the digital competence of higher education teachers based on the DigCompEdu Framework: logistic regression and segment tree
(Je-LKS, 2021)To promote and develop the digital competence of higher education teachers is a key aim in the 21st century. Teachers must ...
-
Artículo
Teacher Digital Competence in the education levels of Compulsory Education according to DigCompEdu: The impact of demographic predictors on its development
(2023)New educational trends mediated by technology require the development of Teacher Digital Competence (TDC). These have ...
-
Artículo
Competencias Digitales Docentes desarrolladas por el alumnado del Grado en Educación Infantil: presencialidad vs virtualidad
(2021)Las competencias digitales docentes (CDD) en estos momentos de excepcionalidad se han configurado como un elemento de ...
-
Artículo
The impact of a faculty training program on inclusive education and disability
(Elsevier, 2017)This paper describes the knowledge gained by 20 faculty members following their participation in a training program on ...
-
Artículo
Innovación curricular, ambiente percibido y desarrollo profesional en la Universidad de Sevilla
(UNIV INT LA RIOJA-UNIR, 2003)Este artículo reúne, primero, las percepciones heterogéneas que tuvieron estudiantes de la Universidad de Sevilla sobre ...