Listar Fuentes - 2019 - Vol. 21 - Nº 2 por título
Mostrando ítems 3-10 de 10
-
Artículo
Ecojustice, equity and ethics: challenges for educational and career guidance
(Universidad de Sevilla, 2019)In social and environmental terms we live in precarious and uncertain times, where not only the sustainability of the planet ...
-
Artículo
Educación inclusiva y democracia
(Universidad de Sevilla, 2019)In this article it is argued that inclusive education can be construed as a response to the crisis of modern democracy and ...
-
Artículo
La elección de centro como mecanismo de segregación social
(Universidad de Sevilla, 2019)The aim of this article is to provide more evidence regarding the effects of the free choice of school on equal opportunities, ...
-
Artículo
Estrategias de docentes en centros educativos que se transforman a favor de la equidad
(Universidad de Sevilla, 2019)This paper analyses the strategies developed by teachers working in schools that are pursuing school change projects geared ...
-
Artículo
¿Igualdad de oportunidades? Más que el mero acceso: narrativas de jóvenes con trayectorias de fracaso y abandono temprano de la educación en España y Portugal
(Universidad de Sevilla, 2019)La equidad e igualdad de oportunidades en educación son objetivos presentes en los marcos legislativos de los países de ...
-
Artículo
Lograr la equidad en educación a través de competencias interculturales e intersociales
(Universidad de Sevilla, 2019)During a research carried out for 6 years between Spain and Mexico, we have been observing five Secondary schools. In all ...
-
Artículo
Presentación. Fuentes, 21, 2
(Universidad de Sevilla, 2019) -
Artículo
Redefiniendo el territorio de la escuela: espacios educativos y curriculum escolar para la transformación social
(Universidad de Sevilla, 2019)The study is focused on a project of a school and community transformation process developed in a rural school that review ...