Presentation
La Descrizione de la célebre Real Galleria di San Ydelfonso: el ideario artístico de Isabel de Farnesio y su materialización en el Cuaderno de Ajello
Alternative title | La Descrizione de la célebre Real Galleria di San Ydelfonso: the artistic ideology of Elisabeth Farnese and it materialization in Ajello Notebook |
Author/s | Muñoz Esteban, Noelia |
Publication Date | 2018 |
Deposit Date | 2019-11-27 |
Published in |
|
ISBN/ISSN | 978-84-17337-24-7 |
Abstract | Isabel de Farnesio, gran amante del arte, compró la colección de escultura de Cristina de Suecia para decorar el Real Sitio de la Granja de San Ildefonso. Hacia 1750, encargó al abate Eutichio Ajello la realización de una ... Isabel de Farnesio, gran amante del arte, compró la colección de escultura de Cristina de Suecia para decorar el Real Sitio de la Granja de San Ildefonso. Hacia 1750, encargó al abate Eutichio Ajello la realización de una descripción de las mismas a modo de catálogo. Finalmente, el proyecto fue cancelado debido a que los manuscritos presentados no fueron del agrado de la reina. Así pues, en este trabajo se pretende retomar algunas cuestiones acerca de la procedencia y compra de la colección de Cristina de Suecia, los dibujos y el primer esquema conservados, además de acercarnos a la casi desconocida figura de Ajello y a las fuentes para el estudio de este ambicioso proyecto Elisabeth Farnese, great lover of art, bought the collection of sculptures of Christina of Sweden to decorate the Royal Site of la Granja de San Ildefonso. Around 1750, he commissioned to abate Eutichio Ajello a description ... Elisabeth Farnese, great lover of art, bought the collection of sculptures of Christina of Sweden to decorate the Royal Site of la Granja de San Ildefonso. Around 1750, he commissioned to abate Eutichio Ajello a description of them as a catalog. Finally, the project was cancelled since the submitted manuscripts were not to the liking of the queen. Thus, this work intends to return to some questions about the origin and purchase of the collection of Christina of Sweden, the drawings and the first manuscripte preserved, as well as bring us closer to the almost unknown figure of Ajello and the sources for the study of this ambitious project |
Citation | Muñoz Esteban, N. (2018). La Descrizione de la célebre Real Galleria di San Ydelfonso: el ideario artístico de Isabel de Farnesio y su materialización en el Cuaderno de Ajello. En Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico: su proyección en Europa y América. II Congreso Internacional (175-182), Sevilla: Universidad de Sevilla, Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
11- Muñoz Esteban, Noelia- LA ... | 3.092Mb | ![]() | View/ | |
This item appears in the following collection(s)
This document is protected by intellectual and industrial property rights. Without prejudice to existing legal exemptions, its reproduction, distribution, public communication or transformation is prohibited without the authorization of the rights holder, unless otherwise indicated.