Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
¿Es la universidad un entorno accesible? Historias de vida de estudiantes con discapacidad
(Universidad de Sevilla, 2019)
This paper reflects the partial results of a doctoral thesis carried out under a research project financed by the Ministry of Economy and Competitiveness, which aims at analysing the main enablers/facilitators and obstacles ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Asignaturas de educación física en los planes de estudios de la Escuela española (1857-1970)
(Universidad de Sevilla, 2019)
Based on an exhaustive search through two of the main Spanish legal databases, specially GAZETA or the updated legislation, by the ‘Boletín Oficial del Estado’, and Westlaw, formerly Aranzadi, this paper summarises the ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Competencia comunicativa y nuevas tecnologías en el proceso de localización web: modelo MDPT para la formación de profesionales en localización
(Universidad de Sevilla, 2019)
Accessing external markets has become a priority for companies given the constant changes in the economic environment boosted by globalization. Website localization constitutes a new field of study and professional intervention ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Conductas sexuales de riesgo en la era digital: análisis del fenómeno sexting en la población adulta joven española
(Universidad de Sevilla, 2019)
Prevention programs on risk behaviors through technologies are aimed primarily at children, but rarely focus on the older population. To promote this new approach, it is necessary to investigate the behavior of adults ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
La lectura de palabras: la influencia del procesamiento fonológico y del método lectoescritor
(Universidad de Sevilla, 2019)
Phonological awareness and teaching methods implemented in the classroom can influence the development of early reading skills. Specifically, this paper aims at identifying which specific linguistic factors influence ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Posibilidades y tensiones del docente-investigador en la escuela. El caso de Argentina, Brasil, Colombia y México
(Universidad de Sevilla, 2019)
Initial training is a fundamental element to promote skills and competencies that allow the development of teachersresearchers in the school. However, to support this practice it is necessary the existence of adequate ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Hábito lector en estudiantes de primaria: influencia familiar y del plan lector del centro escolar
(Universidad de Sevilla, 2019)
In Primary School reading competence is a fundamental part of linguistic communication competence. And it has also been determined that its development in the early stages of education favors the academic success of ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Evaluación de recursos audiovisuales para la enseñanza de las Ciencias Sociales en Educación Secundaria
(Universidad de Sevilla, 2019)
Las posibilidades educativas de los audiovisuales son hoy día incuestionables, si bien su uso, utilidad y cómo influyen determinados recursos visuales en la enseñanza de las Ciencias Sociales, concretamente de la Historia ...