Show simple item record

Article

dc.creatorCardoso, Nazarées
dc.creatorNunes Martins, Cláudiaes
dc.date.accessioned2019-01-18T09:15:15Z
dc.date.available2019-01-18T09:15:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationCardoso, N. y Nunes Martins, C. (2017). The place of grammar in the teaching of English in Portugal. Cauce: revista internacional de Filología y su didáctica, 40, 75-80.
dc.identifier.issn0212-0410es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/81723
dc.description.abstractLa gramática siempre ha estado presente en diferentes métodos y enfoques de enseñanza. Sin embargo, el lugar de la gramática en estos métodos ha cambiado a través de los siglos, desde un lugar central en el enfoque de gramática y traducción a un enfoque más ecléctico e integrado. En Portugal, fue duro derrotar el peso de la tradición y liberar la enseñanza de las lenguas de los enfoques tradicionales y pasados de moda. Nuestro propósito es analizar a fondo los programas de 1995 y 1996, un hito en Portugal, que fueron emitidos por el Ministerio de Educación para orientación de la enseñanza de diferentes materias en Educación Básica y Secundaria y compararlos con los nuevos Objetivos Curriculares ("Metas Curriculares") que vieron la luz entre 2013 y 2015. Otra parte interesada en esta ecuación es el papel de las editoriales de libros de texto. Por lo tanto, pretendemos complementar nuestro trabajo con el análisis de varios libros de texto para la enseñanza del inglés, lo que nos permitirá llegar a una perspectiva general de la ecuación portuguesa de tres términos.es
dc.description.abstractGrammar has always been present in different teaching methods and approaches. However, the place of grammar in these methods has shifted throughout the centuries, from a central place in the grammar and translation approach to a more eclectic and integrated approach. In Portugal, it was harsh to overcome the weight of tradition and free the teaching of languages from traditional and old-fashioned approaches. Our purpose is to thoroughly analyse the 1995 and 1996 syllabi, which were issued by the Ministry of Education and oriented the teaching of different subjects in Basic and Secondary Education, and compare them to the new Curricular Targets that saw the light between 2013 and 2015. Another stakeholder in this equation is the role of publishing houses, which put out coursebooks for schools. We intend to complement our work with the micro- and macroanalysis of a sample of English coursebooks, which will enable us to reach an overall perspective of the Portuguese three-term equation.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofCauce: revista internacional de Filología y su didáctica, 40, 75-80.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMetodología de enseñanzaes
dc.subjectEnseñanza de la gramáticaes
dc.subjectPlanes nacionaleses
dc.subjectEditoreses
dc.subjectAnálisis del libro de textoes
dc.subjectTeaching methodologyes
dc.subjectTeaching of grammares
dc.subjectNational syllabies
dc.subjectPublisherses
dc.subjectCoursebook analysises
dc.titleThe place of grammar in the teaching of English in Portugales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
idus.format.extent6 p.es
dc.journaltitleCauce: revista internacional de Filología y su didácticaes
dc.publication.issue40es
dc.publication.initialPage75es
dc.publication.endPage80es

FilesSizeFormatViewDescription
The place of grammar in the ...405.9KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional