Presentation
Aportaciones curriculares norteamericanas para la educación artística contemporánea
Alternative title | Curricula in the U.S.A. For contemporary art education |
Author/s | Álvarez-Rodríguez, Dolores |
Publication Date | 2003 |
Deposit Date | 2017-07-25 |
Published in |
|
ISBN/ISSN | 84-472-0762-5 |
Abstract | This paper puts togetherthe main models ofcurricula developed in the United States of America within a chronological and thematic framework in order to establish a basis for disciplinary currents in Art Education. This is ... This paper puts togetherthe main models ofcurricula developed in the United States of America within a chronological and thematic framework in order to establish a basis for disciplinary currents in Art Education. This is the first time this material has been published in Spanish, in a comparative analysis and, in this sense, it is of great use to understand and define Art Education at present and therefore is of high value for research in this field. El texto que presento recoge los principales modelos de currículum desarrollados en EE.UU. en un recorrido cronológico y conceptual parala construcción de la corriente disciplinaren Educación Artística. Este material aparece ... El texto que presento recoge los principales modelos de currículum desarrollados en EE.UU. en un recorrido cronológico y conceptual parala construcción de la corriente disciplinaren Educación Artística. Este material aparece porprimera vez en castellano, analizado y organizado comparativamente siendo, en este sentido, de gran utilidad para la comprensión y definición de la Educación Artística actual y válido para la investigación en este campo. |
Citation | Álvarez-Rodríguez, D. (2003). Aportaciones curriculares norteamericanas para la educación artística contemporánea. En Actas Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (83-104), Sevilla: Universidad de Sevilla. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Álvarez Rodríguez, Dolores.pdf | 5.186Mb | [PDF] | View/ | |