Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorLiñán, Franciscoes
dc.creatorFernández Serrano, Josées
dc.creatorMartínez Román, Juan Antonioes
dc.date.accessioned2017-06-01T08:49:50Z
dc.date.available2017-06-01T08:49:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLiñán, F., Fernández Serrano, J. y Martínez Román, J.A. (2015). Entrepreneurship education in Andalusia. An embedded approach. Journal for educators, teachers and trainers, 6 (2), 113-132.
dc.identifier.issn1989-9572es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/60710
dc.description.abstractWhen evaluating the relevance of actions within the area of entrepreneurship education, the quite remarkable national and regional differences regarding entrepreneurial culture, entrepreneurial potential and, of course, the business structure, have to be taken into account. Based on these differences, there is a need to specifically design entrepreneurial education policies which take into account the strengths and weaknesses of the business structure of each region. This paper aims to identify the structural characteristics of the Andalusian entrepreneurial model in comparison with that of other Spanish regions. To do this, a database of over 1000 companies have been used coming from the Research Project (Ref. P09- SEJ -4857) carried out by the "SMEs and economic development" research group (SEJ -128) of the University of Seville. This information will also be complemented with regional reports from the GEM project. From these two data sources, an eminently qualitative profile of the structural weaknesses of existing businesses and their entrepreneurs in Andalusia will be established. From this analysis of regional needs, we will raise our differential proposition for an embedded education towards entrepreneurship. It will identify and include the content and pedagogical techniques necessary to overcome these weaknesses of the regional business community.es
dc.description.abstractAl evaluar la pertinencia de las acciones en el ámbito de la educación empresarial, las notables diferencias nacionales y regionales con respecto a la cultura emprendedora, el potencial empresarial y, por supuesto, la estructura empresarial, han de ser tenidos en cuenta. Sobre la base de estas diferencias, hay una necesidad de diseñar políticas específicas de educación emprendedora que tengan en cuenta las fortalezas y debilidades de la estructura empresarial de cada región. Este trabajo tiene como objetivo identificar las características estructurales del modelo empresarial andaluz en comparación con el de otras regiones españolas. Para ello, se ha usado una base de datos de más de 1.000 empresas procedente del Proyecto de Investigación (Ref. P09- SEJ -4857) llevado a cabo por el grupo de investigación "PYME y desarrollo económico” (SEJ -128) de la Universidad de Sevilla. Esta información también se complementará con los informes regionales del proyecto GEM. A partir de estas dos fuentes de datos, se establecerá un perfil eminentemente cualitativo de las debilidades estructurales de las empresas existentes en Andalucía y de sus empresarios. A partir de este análisis de las necesidades regionales, vamos a plantear nuestra propuesta diferencial para una educación emprendedora integrada. Se identificará e incluirá el contenido y las técnicas pedagógicas necesarias para superar estas debilidades de la comunidad empresarial regional.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Granadaes
dc.relation.ispartofJournal for educators, teachers and trainers, 6 (2), 113-132.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEntrepreneurship educationes
dc.subjectBusiness structurees
dc.subjectProgramme developmentes
dc.subjectAndalusiaes
dc.subjectEducación emprendedoraes
dc.subjectEstructura empresariales
dc.subjectDesarrollo de programaes
dc.subjectAndalucíaes
dc.titleEntrepreneurship education in Andalusia. An embedded approaches
dc.title.alternativeLa educación emprendedora en Andalucía. Un enfoque integradoes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Economía Aplicada Ies
dc.relation.publisherversionhttp://jett.labosfor.com/index.php/jett/article/view/211es
idus.format.extent20es
dc.journaltitleJournal for educators, teachers and trainerses
dc.publication.volumen6es
dc.publication.issue2es
dc.publication.initialPage113es
dc.publication.endPage132es

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
Entrepreneurship_education_in_ ...660.8KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional