Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Una interpretación teórico-cultural de la ciudad de Sevilla. Reseña de Schwab (2013) Texturas de una ciudad
(Universidad de Sevilla, 2016)
A city’s cultural profile is made up of a peculiar assortment of the dominant images and discourses brought forward in its presentation to the world. Schwab’s book focuses on the origins of Seville’s cultural capital, ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Movimientos sociales sevillanos: ¿preocupacciones ecologistas y feministas para construir otro modelo de ciudad?
(Universidad de Sevilla, 2016)
The focus about sustainability in urban contexts since it became a concern, has been almost exclusively placed in politics coming from institutions and, specifically, in its environmental dimension. However, we ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Centopiazze. La ciudad periférica a través del vacío
(Universidad de Sevilla, 2016)
En la ciudad de Roma en los años 90 el programa Centopiazze (Cien plazas), en la por entonces nueva línea conceptual de la Barcelona de Bohigas, pretendió, por primera vez, una recualificación profunda del complejo sistema ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Análisis de la implicación de la diversidad de actores en el Plan Integral del Polígono Sur: una mirada sistémica e integrada
(Universidad de Sevilla, 2016-11)
In today’s urban context, characterized by the manifestation of more and new urban inequalities, it is worth inquiring how the complex condition of multi-deprived urban areas is being addressed, and analyze the level ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Sin espacio público no hay ciudad
(Universidad de Sevilla, 2016)
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Paisajesur, autoconstruyendo Usera-Villaverde Paisaje y Arte. Estrategias de la acción social en el espacio urbano
(Universidad de Sevilla, 2016)
PaisajeSur is an experience of participatory intervention on public space, development in two southern districts of Madrid, Usera and Villaverde, in which landscape and art are used as strategics to reinforce the political ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
A “Pensar Tu Barrio”, proceso participativo para recuperar el espacio público del Casco Norte de Sevilla
(Universidad de Sevilla, 2016)
Urban renewal processes are essential for a better life in the city. Streets, squares and, ultimately, public spaces are where human interaction,, creativity, diversity and participation occur. Therefore, public ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
El Forat de la Vergonya: entre la ciudad planificada y la ciudad habitada
(Universidad de Sevilla, 2016)
Forat de la Vergonya or Pou de la Figuera is a paradigmatic place that emerged from the public spaces strategy implemented by the government of Barcelona. This square is of great importance for the city because it ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Las redes de Movilidad Urbana Sostenible y la reactivación del Espacio Público: Alcosa
(Universidad de Sevilla, 2016)
There is a direct relationship between use of public space and mobility model. Facing the problems regarding the reactivation of public space at neighbourhood scale goes through a change of metropolitan mobility model ...
Artículo
![Con acceso al texto completo Icon](/themes/idUS//images/acceso/opened_access.png)
Los espacios públicos urbanos: lugares para el aprendizaje geográfico
(Universidad de Sevilla, 2016)
Urban public spaces display an interesting opportunity for teachers as places for learning. They are an excellent educational resource to accomplish programmed goals and competences in Geography for the Secondary ...