Listar Artículos (Didáctica de la Matemáticas) por título
Mostrando ítems 65-84 de 86
-
Artículo
Paracontact metric manifolds without a contact metric counterpart
(Mathematical Society of the Republic of China, 2015)We study non-paraSasakian paracontact metric (κ, μ)-spaces with κ = −1 (equivalent to h2 = 0 but h = 0). These manifolds, ...
-
Artículo
Perspectiva de la práctica del profesor de matemáticas de secundaria sobre la enseñanza de la derivada. De la perspectiva del profesor a la práctica
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2012)El objetivo de esta investigación es caracterizar la translación de la perspectiva del profesor sobre la enseñanza y ...
-
Artículo
POEMat.ES: Pauta de observación de la enseñanza de matemáticas en educación secundaria en España
(Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2021)El objetivo de este artículo es presentar y justificar el diseño de POEMat.ES, una pauta de observación de acciones del ...
-
Artículo
Los portafolios educativos virtuales en las aulas universitarias. Instrumentos didácticos para la innovación docente y la calidad de los procesos de enseñanza y aprendizaje
(Universidad de Salamanca, 2013)El presente estudio forma parte del proyecto Innovación docente 2.0 con Tecnologías de la Información y la Comunicación ...
-
Artículo
La práctica de enseñar y aprender a enseñar matemáticas. La generación y uso de instrumentos de la práctica
(Universidad de Sevilla, 2002)Desde una perspectiva situada se identifican algunos interrogantes sobre el proceso de apren- der ...
- Artículo
-
Artículo
Proof levels of graph theory students under the lens of the Van Hiele model
(Taylor and Francis Online, 2022-10-12)This work is devoted to exploring proof abilities in Graph Theory of undergraduate students of the Degree in Computer ...
-
Artículo
Prospective teachers' difficulties in integrating technology into problem solving and teaching on rational numbers
(2021)Antecedentes: El uso de tecnología en la enseñanza de las matemáticas tiene una especial importancia debido a la capacidad ...
- Artículo
-
Artículo
¿Qué conocimientos y concepciones movilizan futuros maestros analizando un vídeo de aula?
(Comité Latinoamericano de Matemática Educativa, 2013)El uso del vídeo de sesiones de clase de Educación Primaria (EP) en la formación inicial del maestro aporta realismo a ...
-
Artículo
Removing Twins in Graphs to Break Symmetries
(MDPI, 2019-11-15)Determining vertex subsets are known tools to provide information about automorphism groups of graphs and, consequently ...
-
Artículo
Resolución de problemas de geometría con Cabri II
(Sociedad Canaria Isaac Newton de Profesores de Matemáticas, 2003) - Artículo
- Artículo
-
Artículo
Some Non-Compactness Results for Locally Homogeneous Contact Metric Manifolds
(Springer, 2022-06-20)We exhibit some sufficient conditions ensuring the non-compactness of a locally homogeneous, regular, contact metric ...
-
Artículo
Spanish primary school students’ engagement with a non-traditional method when adding and subtracting: ritualised versus exploratory participation
(Taylor & Francis, 2023)Our work investigated how six primary school students used a non- traditional method for adding and subtracting: the ABN ...
-
Artículo
Specialised knowledge for teaching geometry in a primary education class: analysis from the knowledge mobilized by a teacher and the knowledge evoked in the researcher
(MDPI, 2021-11-04)Deepening the specialised knowledge of mathematics teachers is necessary for teaching, and it is one of our concerns as ...
-
Artículo
The concept of number sequence in graphical representations for secondary school students
(RU Publications, 2023-01-15): The aim of this work is to characterise the understanding that students in compulsory secondary education (14-16 years old) ...
-
Artículo
The Equidistant Dimension of Graphs
(Springer, 2022-05-06)Asubset S of vertices of a connected graphG is a distance-equalizer set if for every two distinct vertices x, y ∈ V(G)\S ...
-
Artículo
The non-derivability points of a function and their importance in the understanding of the derivative concept
(Universidade de Sao Paulo, 2018)Este estudio analiza la importancia del tratamiento de puntos de no-derivabilidad en la tematización del esquema de derivada. ...