Article
Enfoque CTS en la Enseñanza de la Energía Nuclear: Análisis de su Tratamiento en Textos de Física y Química de la ESO
Alternative title | STS approach in teaching of nuclear power: analysis of its treatment in physics and chemistry textbooks of secondary education |
Author/s | García Carmona, Antonio
Criado García-Legaz, Ana María |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales |
Publication Date | 2008 |
Deposit Date | 2015-06-23 |
Published in |
|
Abstract | En este artículo se muestran los resultados y las conclusiones de un estudio exploratorio sobre el enfoque ciencia-tecnología-sociedad
(CTS), introducido en la enseñanza de la energía nuclear en Secundaria. Para ello, se ... En este artículo se muestran los resultados y las conclusiones de un estudio exploratorio sobre el enfoque ciencia-tecnología-sociedad (CTS), introducido en la enseñanza de la energía nuclear en Secundaria. Para ello, se analizan once libros de texto de las editoriales más utilizadas en la enseñanza de la física y química de 3º de Educación Secundaria Obligatoria (ESO), en la Comunidad Autónoma de Andalucía (España). In this paper, we present the results and conclusions of an exploratory study on Science-Technology-Society (STS) approach, introduced in teaching of nuclear power in Secondary School. We analyse eleven textbooks of the ... In this paper, we present the results and conclusions of an exploratory study on Science-Technology-Society (STS) approach, introduced in teaching of nuclear power in Secondary School. We analyse eleven textbooks of the most used publisher in physics and chemistry teaching in Secondary School (14-15 years-old), in region of Andalusia (Spain) |
Citation | García Carmona, A. y Criado García-Legaz, A.M. (2008). Enfoque CTS en la Enseñanza de la Energía Nuclear: Análisis de su Tratamiento en Textos de Física y Química de la ESO. Enseñanza de las Ciencias, 26 (1), 107-124. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
file_1.pdf | 129.8Kb | [PDF] | View/ | |