Article
Motivaciones, creencias y refuerzo musical en el hogar en la educación musical temprana: un estudio de caso
Alternative title | Musical parenting in early childhood music education: a case of study |
Author/s | Galera Núñez, María del Mar
Carmona Rodríguez, Sara |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Artística |
Publication Date | 2021 |
Deposit Date | 2023-06-29 |
Published in |
|
Abstract | El contexto social y cultural condiciona la manera en que los padres apoyan y enriquecen las experiencias
musicales de sus hijos. Se sabe que la frecuencia y el tipo de estimulación que reciben los niños en sus dos ... El contexto social y cultural condiciona la manera en que los padres apoyan y enriquecen las experiencias musicales de sus hijos. Se sabe que la frecuencia y el tipo de estimulación que reciben los niños en sus dos primeros años de vida es clave para su posterior desarrollo. El objetivo de nuestro estudio fue explorar las creencias y motivaciones que impulsan a padres de niños entre 0 a 2 años a matricular a sus hijos en clases de educación musical temprana; y su posible relación con el refuerzo musical que les ofrecen en casa. Los resultados mostraron que los motivos están fundamentados en la visión de una serie de beneficios que los padres otorgan a la estimulación temprana. Además, la visión positiva que los padres tienen sobre esta formación musical parece estar relacionada con la frecuencia en la que padres e hijos interaccionan musicalmente. The way that parents support their children´s musical experiences are influenced by the social and cultural context. It is known that the frecuency and the kind of stumuli that is received by the children under two years ... The way that parents support their children´s musical experiences are influenced by the social and cultural context. It is known that the frecuency and the kind of stumuli that is received by the children under two years is key for their further development. The main goal of this study was to explore the beliefs and reasons that push parents to enroll their children in early childhood music classes, and the possible relationships of these motivations and beliefs to the parent-child musical interactions at home. The results showed that the main reason why parents decided to support their children´s musical education was the perceived benefits that music could bring to their children. Additionally, this positive point of view it seems to be related to the frecuency that these parents and children engage in musical interactions. |
Citation | Galera Núñez, M.d.M. y Carmona Rodríguez, S. (2021). Motivaciones, creencias y refuerzo musical en el hogar en la educación musical temprana: un estudio de caso. Per Musi, 2021 (41), e214105. https://doi.org/10.35699/2317-6377.2021.33071. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
2021-05+nuñez+e+rodriguez.pdf | 508.8Kb | [PDF] | View/ | |
This item appears in the following collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Article
Recursos para la enseñanza de la lectura musical: el uso de los editores de partituras en actividades creativas
Galera Núñez, María del Mar (Universidad de Sevilla: Facultad de Ciencias de la Educación, 2013)El artículo trata de cómo la enseñanza de la notación musical tradicional se puede enriquecer o favorecer a través de la ...
-
Article
Music Notation Software as a Means to Facilitate the Study of Singing Musical Scores
Galera Núñez, María del Mar; Tejada Giménez, Jesús; Trigo Sánchez, María Eva (EOS, 2013)Introduction. Learning to read music is a complex task which becomes more difficult if it involves students who have ...
-
Article
Music teaching and the Spanish Regenerationism: Felipe Pedrell and the Academia Granados
Pacheco Costa, Alejandra (Taylor & Francis, 2020)During the last decades of the nineteenth century and the first half of the twentieth, a serious concern regarding the ...