Article
Propaganda, contrapropaganda y discurso crítico: la intención de poder como criterio diferenciador de fenómenos comunicativos de naturaleza ideológica
Alternative title | Propaganda, counterpropaganda and critical discourses: power intention as a distinctive criterion for ideological communicative phenomena |
Author/s | Pineda, Antonio
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura |
Publication Date | 2008 |
Deposit Date | 2014-11-27 |
Published in |
|
Abstract | Este trabajo trata de establecer ciertos límites a la conceptualización
del fenómeno propagandístico, basándose en la intención de poder del
emisor como principio diferenciador de fenómenos comunicativos de
tipo ideológico. ... Este trabajo trata de establecer ciertos límites a la conceptualización del fenómeno propagandístico, basándose en la intención de poder del emisor como principio diferenciador de fenómenos comunicativos de tipo ideológico. Para ello, se trazan las similitudes y diferencias entre conceptos como “propaganda”, “contrapropaganda” y “discurso crítico antipropagandístico”. This paper aims to point out certain limits regarding the scope of the propaganda concept. The power intention of the message´s transmitter is used as a distinctive criterion, in order to distinguish between ideologica ... This paper aims to point out certain limits regarding the scope of the propaganda concept. The power intention of the message´s transmitter is used as a distinctive criterion, in order to distinguish between ideological communicative phenomena. We delineate the similarities and differences between concepts like “propaganda”, “counterpropaganda”, and “antipropagandistic critical discourse”. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
file_1.pdf | 214.7Kb | ![]() | View/ | |