dc.contributor.advisor | Ordóñez García, José | es |
dc.creator | González Martínez, Guillermo | es |
dc.date.accessioned | 2022-03-22T08:11:49Z | |
dc.date.available | 2022-03-22T08:11:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | González Martínez, G. (2020). La belleza y su uso en la manipulación de los medios. (Trabajo Fin de Grado Inédito). Universidad de Sevilla, Sevilla. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/131113 | |
dc.description.abstract | El uso de los medios de comunicación es constante en las sociedades actuales, si bien se
utilizan para dar las noticias, expresar ideas, o simplemente ganar seguidores en las redes
sociales. Pero estas a veces son utilizadas para manipular la opinión de los individuos, y una
de las formas de hacerlo es atraerlos mediante el uso de la belleza. Bien sea con las palabras,
con imágenes, o con ciertos ideales, si se exponen de una forma bella atraerán a un mayor
público a la hora de vender productos, convencer votantes, o ganar “me gusta”.
Por todo ello el objetivo de este trabajo es mostrar y analizar algunos ejemplos de cómo se
utilizan los modelos de belleza, imágenes o estereotipos para conseguir manipular la opinión
pública, y conseguir favorecer las ventas de un producto, los ideales políticos o | es |
dc.description.abstract | The use of the media is constant in today's societies, although they are used to
communicate news, express ideas, or simply gain followers on social networks. But they are
sometimes used to manipulate the opinion of individuals, and one of the ways to do so is to
attract them by the use of beauty. Whether with words, images, or certain ideals, if exposed in
a beautiful way, they will attract a larger audience and when it comes to selling products,
convincing voters or earning “likes”.
For all of these reasons, the aim of this project is to show and analice some examples of how
are used beauty models, images or stereotypes of to manipulate the public opinion and
stimulate the sells of a product,political ideals or and beauty is to light the cases where
beauty is used as a means for this purpose, showing that far of being exceptional, it is often
used quite a lot in today's world in many fields, and therefore it’s necessary to be alert and do
not be influenced by these.
Taking into account first the canons of beauty of current societies and how they are
constituted, to compare them with the conception of the individual has | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 57 | es |
dc.language.iso | spa | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Belleza | es |
dc.subject | Canon de belleza | es |
dc.subject | Fake news | es |
dc.subject | Medios de comunicación | es |
dc.subject | Manipulación | es |
dc.subject | Imagen | es |
dc.subject | Beauty | es |
dc.subject | Canon of beauty | es |
dc.subject | Fake news | es |
dc.subject | Media | es |
dc.subject | Manipulation | es |
dc.title | La belleza y su uso en la manipulación de los medios | es |
dc.title.alternative | The beauty and how it is used in media manipulation | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Sevilla. Departamento de Estética e Historia de la Filosofía | es |
dc.description.degree | Universidad de Sevilla. Grado en Filosofía | es |
dc.publication.endPage | 57 | es |