Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
Ponencia
El arquitecto ante el nuevo paradigma del paisaje: implicaciones docentes
(Iniciativa Digital Politècnica Oficina de Publicacions Acadèmiques Digitals de la UPC / Publicaciones y Divulgación Científica, Universidad de Málaga, 2020)
The landscape has been consolidated as a new management model for the territory in all its great variety of use scales and, for this reason, academic teaching in architecture, and in particular in architectural design, ...
Ponencia
Inmersión en el proyecto arquitectónico. Ideación, debate y construcción
(Universitat Politècnica de València / Universitat Politècnica de Catalunya, 2016-10)
This teaching methodological proposal aims to involve the first year students in the real complexity of architectural design, taking the three-dimensional model as a vehicle for learning. Expanding the scale of the model ...
Ponencia
Un cambio de perspectiva: el reto de enseñar en las Escuelas de Arquitectura con una metodología participativa y creativa
(Universitat Politècnica de València, 2016)
La modernidad ha propuesto la sustitución del discurso de la arquitectura por el de la ciencia y la técnica, pero no menos lo es que este discurso ha sido atomizado por otros muchos saberes ajenos a la lógica de la ...
Ponencia
La experiencia de habitar de los estudiantes de nuevo ingreso: un recurso docente
(Universidad Politécnica de Cataluña. Iniciativa Digital Politècnica. Oficina de Publicacions Acadèmiques Digitals, 2021)
The training in values of future architecture professionals and their awareness of the role they will play in society are not topics that are often dealt with specifically in higher studies in Architecture. However, the ...