- idUS
- Investigación
- Ciencias Sociales y Jurídicas
- Psicología Evolutiva y de la Educación
- Artículos (Psicología Evolutiva y de la Educación)
- Listar Artículos (Psicología Evolutiva y de la Educación) por autor
Listar Artículos (Psicología Evolutiva y de la Educación) por autor "Bascón Díaz, Miguel Jesús"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Artículo
Collective remembering and future forecasting during the COVID‑19 pandemic: How the impact of COVID‑19 afected the themes and phenomenology of global and national memories across 15 countries
Öner, Sezin; Watson, Lynn Ann; Adıgüzel, Zeynep; Ergen, İrem; Bilgin, Ezgi; Curci, Antonietta; Cole, Scott; Mata Benítez, Manuel de La; Janssen, Steve M. J.; Lanciano, Tiziana; Markostamou, Ioanna; Nourkova, Veronika; Santamaría Santigosa, Andrés; Taylor, Andrea; Barzykowski, Krystian; Bascón Díaz, Miguel Jesús; Bermeitinger, Christina; Cubero Pérez, Rosario; Dessenberger, Steven; Garry, Maryanne; Gülgöz, Sami; Hackländer, Ryan; Heux, Lucrèce; Jin, Zheng; Lojo Ballesta, María; Matías García, José Antonio; Roediger, Henry L., III; Szpunar, Karl; Tekin, Eylul; Uner, Oyku (Springer, 2023)The COVID-19 pandemic created a unique set of circumstances in which to investigate collective memory and future simulations ...
-
Artículo
“How might we explain what is happening here?” Help offered by Practicum Tutors in Preservice Teacher Education
Cubero Pérez, Rosario; Cubero Pérez, Mercedes; Bascón Díaz, Miguel Jesús (Universidad de Murcia, 2023)Reflection is a vital component in professional teaching practices. The idea from which reflection itself stems is that ...
-
Artículo
Indicadores y criterios de calidad de buenas prácticas coeducativas: Una propuesta innovadora
Saavedra Macías, Francisco Javier; Bascón Díaz, Miguel Jesús; Prados Gallardo, María del Mar; Sabuco I Cantó, Assumpta (Universidad de Granada, 2013)Este trabajo se plantea en el marco del proyecto Teon XXI sobre uso de las TIC aplicadas a la coeducación. En este contexto ...
-
Artículo
Learner identity in secondary post‑compulsory education students from Areas in Need of Social Transformation: an example of resilience
Cubero Pérez, Rosario; Cubero Pérez, Mercedes; Matías García, José Antonio; Bascón Díaz, Miguel Jesús (Springer, 2024)Achieving adequate integration and success at school in the post-compulsory stages involving situations where there is a ...
-
Artículo
"My tutor doesn’t say that": The legitimized voices in dialogic reflection on teaching practices
Cubero Pérez, Mercedes; Bascón Díaz, Miguel Jesús; Cubero Pérez, Rosario (University Library System, University of Pittsburgh, 2020)In the construction of teachers’ professional knowledge, reflective practices are a fundamental tool that responds to the ...
-
Artículo
The reflective practicum in the process of becoming a teacher: the tutor’s discursive support
Cubero Pérez, Rosario; Cubero Pérez, Mercedes; Bascón Díaz, Miguel Jesús (MDPI, 2019)Interest in reflective practices, within the broader framework of teachers’ professional knowledge, has been ongoing in ...