- idUS
- Investigación
- Ciencias Sociales y Jurídicas
- Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
- Artículos (Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación)
- Listar Artículos (Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación) por autor
Listar Artículos (Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación) por autor "García Jiménez, Jesús"
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Artículo
Aportaciones de la tecnología al trabajo cooperativo para la innovación universitaria con Design Thinking
Torres Gordillo, Juan Jesús; García Jiménez, Jesús; Herrero Vázquez, Eduardo (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación, 2020)Este artículo se centra en comprobar las aportaciones de la tecnología Slack al trabajo cooperativo del profesorado inmerso ...
-
Artículo
Ecuador And Spain in the Digital Era. Discovering the Motivation and Satisfaction of Online Learning in Higher Education
Díaz Noguera, María Dolores; García Jiménez, Jesús; Martín Gutiérrez, Ángela; Hervás Gómez, Carlos (2023-12-15)The present study is focused on the digital transformation of higher education in Ecuador and Spain, and it analyses how ...
-
Artículo
Equity and Parity in Primary Education: A Study on Performance in Language and Mathematics Using Hierarchical Linear Models
Lucas Oliva, Inés; García Jiménez, Jesús; Torres Gordillo, Juan Jesús; Rodríguez Santero, Javier (MDPI, 2022-09-29)Education plays a crucial role in the development and consolidation of equality in society, which is reflected in the ...
-
Artículo
Factors Associated with School Effectiveness: Detection of High- and Low-Efficiency Schools through Hierarchical Linear Models
García Jiménez, Jesús; Torres Gordillo, Juan Jesús; Rodríguez Santero, Javier (MDPI, 2022-01-17)School effectiveness is a topic of interest addressed by numerous research projects focused on clarifying which variables ...
-
Artículo
Improving the university teaching-learning process with ECO methodology: Teachers' perceptions
Torres Gordillo, Juan Jesús; Melero Aguilar, Noelia; García Jiménez, Jesús (Public Library Science, 2020)This study presents the results of research focused on university teachers’ perceptions of the implementation of ECO ...
-
Artículo
Improving the university teaching-learning process with ECO methodology: Teachers’ perceptions
Torres Gordillo, Juan Jesús; Melero Aguilar, Noelia; García Jiménez, Jesús (2020-08-18)This study presents the results of research focused on university teachers’ perceptions of the implementation of ECO ...
-
Artículo
Influence of Contextual Variables on Educational Performance: A Study Using Hierarchical Segmentation Trees
García Jiménez, Jesús; Rodríguez Santero, Javier; Torres Gordillo, Juan Jesús (MDPI, 2020)The general objective of this study is to explore the relationship between students’ contextual characteristics and their ...
-
Artículo
Management Discourse Analysis of High- and Low-Efficacy Schools: A Comparative Study of Factors Influencing School Performance
García Jiménez, Jesús; Lucas Oliva, Inés; Rodríguez Santero, Javier; Torres Gordillo, Juan Jesús (MDPI, 2023)Offering an efficient, egalitarian, and quality education is an agreed-upon goal in society that aims to guarantee upwards ...
-
Artículo
Retos del profesorado universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje: aportaciones del método ECO (explorar, crear y ofrecer)
Melero Aguilar, Noelia; Torres Gordillo, Juan Jesús; García Jiménez, Jesús (Centro de Informacion Tecnologica, 2020)Esta investigación tiene como objetivo conocer la satisfacción e impacto percibido del profesorado universitario, así ...
-
Artículo
What is published in impact journals on school effectiveness? A systematic review of research results and methods
García Jiménez, Jesús; Torres Gordillo, Juan Jesús; Rodríguez Santero, Javier (Lithuanian University of Educational Sciences, 2020)A systematic review of 45 articles on school effectiveness (SE) indexed in SJR and JCR (2014–2018) has been conducted. The ...